fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Lotnictwo

Nalot tanich linii na Wiedeń. Będzie można trafić prawdziwe okazje

123RF
Lotnisko Schwechat w Wiedniu reklamuje się jako najlepsze miejsce do przesiadek w Europie Środkowej. Tymczasem upadek niemieckiego Air Berlina spowodował, że stało się mekką przewoźników niskokosztowych.

Dla pasażerów to zysk. Nawet linie tradycyjne, takie jak Austrian Airlines i Lufthansa, czy British Airways będą musiały bardzo ostrożnie kalkulować taryfy z i do Wiednia z portów, z których latają Ryanair, Wizz Air, Laudamotion, które wkrótce staną się własnością irlandzkiego przewoźnika, a także easyJet i Volotea.

Wszyscy chcieli przejąć linię lotniczą Niki, założoną przez Nikiego Laudę, która należała ostatnio do Air Berlina. Konsorcjum IAG, w skład którego wchodzą między innymi British Airways i Iberia, były gotowe ją kupić stworzyć w Wiedniu bazę dla niskokosztowej linii Volotea, Lufthansa widziała w austriackim przewoźniku potężne wsparcie dla swojego nikokosztowego Eurowingsa. Udało się to Ryanairowi. Jest więc bardzo prawdopodobne, że ze Schwechat właśnie będzie można najtaniej polecieć do różnych punktów w Europie, na Bliski Wschód i do niektórych portów tureckich.

Wizz Air swoją ekspansję w Wiedniu zaczął dość późno, ale intensywnie. Zaplanował utworzenie tu na początek bazy z jednym airbusem 320, a od sezonu zimowego dołożenie jeszcze dwóch maszyn A321. Wcześniej ani Wizz Air, ani Ryanair nie były obecne w Wiedniu. Irlandczycy korzystali z lotniska w pobliskiej Bratysławie, a Węgrzy z Budapesztu. Teraz obydwie linie ogłosiły 17 połączeń ze Schwechat i to już tego lata.

I prezes Ryanaira Michael O'Leary i szef Wizz Aira Jozsef varadi intensywnie promują austriackie połączenia. Zdaniem tego drugiego z początkiem operacji jego linii na wiedeńskim lotnisku wszystko się zmieni, bo zaoferuje ona naprawdę tanie bilety. Wizz Air już w tym roku poleci stąd do Malagi, Lizbony, Madrytu i na mediolańskie lotnisko Malpensa. Ryanair proponuje o jeden kierunek mniej i zamierza latać do Kijowa, Marakeszu i Eindhoven, a z Bratysławy do tureckiego Dalamanu. Połączeń będzie jednak znacznie więcej, bo Ryanair poinformował właśnie o planach nabycia reszty udziałów w linii Laudamotion, której 24,9 procent przejął w marcu. Zamierza zwiększyć flotę tego przewoźnika o 50 airbusów A320.

Po tym komunikacie współpracę z Laudamotion zakończyły Condor i Eurowings, a na stronach Ryanaira ruszyła sprzedaż biletów na linię Laudy, która ma swoje bazy, także w Salzburgu i na Majorce.

Do tej stawki dołączył jeszcze easyJet, który od zeszłego roku ma bazę w Wiedniu dzięki założeniu spółki z linią Europe. Na razie lata ze Schwechat w 13 kierunkach.

Dzięki tej niskokosztowej ofensywie w Wiedniu pojawi się znacznie więcej pasażerów, niż dotychczas. Wiadomo, że najtańsze bilety będzie sprzedawał Ryanair-Laudamotion, po nim Wizz Air, który jest minimalnie droższy. Ale tanio będzie można polecieć także z Eurowingsem i easyJetem, najdroższą linią w Wiedniu pozostaną Austrian Airlines, które są jedynym przewoźnikiem oferującym przesiadki.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA