Decyzja zapadła w poniedziałek: Tramwaje Warszawskie wybrały ofertę Hyundai Rotem Company za najkorzystniejszą na dostawę 213 niskopodłogowych pojazdów. Stołeczny przewoźnik kupi 123 tramwaje w ramach zamówienia podstawowego oraz 90 w ramach opcji. Te pierwsze mają być dostarczone do końca października 2022 roku, a w ramach opcji - do końca października 2023 roku. Dostawy wagonów rozpoczną się w ciągu 22 miesięcy od podpisania umowy.

- Ze względu na różne potrzeby przewozowe chcemy kupić trzy rodzaje szynowych pojazdów o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i w wersji dwukierunkowej. Wszystkie nowe tramwaje będą niskopodłogowe, co oznacza, że będę przyjazne niepełnosprawnym i opiekunom z dziećmi w wózkach – zapowiada Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

To największe zamówienie w historii spółki i jedno z większych w Europie. Jest częścią programu inwestycyjnego obejmującego także rozbudowę infrastruktury. - Rozpoczęliśmy największy w historii Polski program budowy nowych linii tramwajowych. Mamy zaplanowaną budowę ponad 20 km nowy tras tramwajowych i budowę nowej zajezdni – informuje Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich. Na liście podstawowych zadań jest budowa czterech nowych tras, które muszą być zrealizowane do końca 2023 roku. Tramwaje pojawią się tam, gdzie ich wcześniej nie było, czyli w Wilanowie lub na Białołęce. Pierwsza seria przetargów, głównie na linię do Wilanowa, musi być ogłoszona w pierwszych dwóch kwartałach tego roku.