Reklama

eBay zajrzy w myśli klientów

Amerykański serwis prowadzi eksperymentalne badanie zachowania mózgów klientów w trakcie zakupów.

Aktualizacja: 03.10.2017 14:30 Publikacja: 03.10.2017 13:41

eBay zajrzy w myśli klientów

Foto: Bloomberg

Firmy od dawna próbują dowiedzieć się jak najwięcej o tym, co wpływa na decyzje konsumentów. Ilość gromadzonych przez nie danych rośnie w szybkim tempie, a co jakiś czas pojawiają się nowe sposoby na badanie tego, jak konsument zachowuje się w trakcie zakupów. Także eBay postanowił dowiedzieć się czegoś więcej o tym, jak konsumenci podejmują decyzje – uruchomił eksperyment, w którym za pomocą urządzeń badających fale mózgowe (EEG) będą rejestrowane czynności mózgu w trakcie zakupów. W pewnym sensie eBay zajrzy więc konsumentom w ich myśli, choć do dosłownego czytania tego, co myślimy z pewnością jest jeszcze daleko.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
JD.com przejmuje udziały w właścicielu MediaMarkt i Saturn. Jest zgoda niemieckiego urzędu
Handel
Carrefour może zniknąć z Polski. Ruszyła sprzedaż handlowego giganta
Handel
Allegro zaskakuje wynikami. Poprzeczka idzie w górę
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Reklama
Reklama