Reklama
Rozwiń
Reklama

Morgan Stanley stracił prawie 1 mld dol. przez Archegos

Bank Morgan Stanley ogłosił, że w pierwszym kwartale miał stratę wynoszącą 644 mln USD związaną z „jednym z klientów". Powszechnie uznano, że tym tajemniczym klientem był fundusz Archegos Capital Management. Bank ponadto poniósł też 267 mln USD związanych z nią strat tradingowych. Cały kwartał okazał się jednak dla niego dosyć dobry.

Aktualizacja: 16.04.2021 14:59 Publikacja: 16.04.2021 14:52

Morgan Stanley stracił prawie 1 mld dol. przez Archegos

Foto: Bloomberg

Przychód Morgan Stanley sięgnął w pierwszym kwartale 15,7 mld USD, gdy w takim samym okresie przed rokiem wyniósł on 9,8 mld USD. Zysk netto wzrósł z 1,7 mld USD do 4,1 mld USD, czyli 2,19 USD na akcję. Te wyniki okazały się lepsze od prognoz.

- Firma osiągnęła rekordowe wyniki. Zintegrowany bank inwestycyjny dalej prosperuje. Zakończyliśmy przejęcie Eaton Vance, co sprawia, że nasz dział inwestycyjny objął aktywa warte 1,4 bln USD. Dział zarządzania majątkami przyciągnął rekordowe 105 mld USD. Firma jest bardzo dobrze pozycjonowana na wzrost w nadchodzących latach – twierdzi James Gorman, prezes Morgan Stanley.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Banki
Dlaczego banki chętnie wchodzą w fintechowe sojusze?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Banki
ING Bank Śląski z dużym zyskiem i rekordem w hipotekach
Banki
Wyniki mBanku nieco rozczarowały. Ale są i tak wyjątkowe dobre
Banki
Bank Pekao z rekordowym zyskiem w III kwartale. Pomaga wzrost kredytów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Banki
Masowe zwolnienia w największym banku Rosji. Pracę straci 13,5 tysiąca ludzi
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama