Reklama

Prof. Adam Mariański: Dobry doradca zawsze będzie potrzebny

Musimy być świetnie zorientowani niemal w każdym temacie, o który pyta nas klient – mówi prof. Adam Mariański, doradca podatkowy, założyciel Mariański Group.

Publikacja: 20.04.2023 03:00

Prof. Adam Mariański, doradca podatkowy, założyciel Mariański Group.

Prof. Adam Mariański, doradca podatkowy, założyciel Mariański Group.

Foto: mat. pras.

Jak można obecnie zdefiniować rolę doradcy podatkowego? Sama interpretacja przepisów chyba już nie wystarczy. Bliskość biznesu i rozwój technologii zmieniają ten zawód.

W tej chwili interpretacje przepisów to jedna rzecz, a w którą stronę je interpretować – to już inna sprawa. Tempo zmieniających się przepisów podatkowych, a także różnice w interpretacji tych przepisów powodują, że jeszcze długo sztuczna inteligencja nie zastąpi doradcy podatkowego. Elementy eksperckie, a także oparte na wyczuciu i doświadczeniu pozwalają doradzać w zakresie powstania jakiegoś ryzyka – bo to dziś największe wyzwanie. Nie poszukiwanie interpretacji jednego, konkretnego rozwiązania, lecz zapobieganie ryzykom w przedsiębiorstwie w ogóle.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Tak koalicja 15 października „przejmie” Trybunał Konstytucyjny. Jest zapowiedź
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zawody prawnicze
Zakaz używania tytułu i bez presji załatwiania zastępstwa na urlopie. Będą nowe przepisy o adwokaturze
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama