Także w tym roku sprzedaż polskich producentów na rynku amerykańskim ma tendencje rosnącą: według danych Ministerstwa Rozwoju, w pierwszych dwóch miesiącach 2016 roku Polska wyeksportowała do USA towary warte 668,3 mln euro, podczas gry w okresie styczeń-luty ubiegłego roku było to 570,5 mln euro. Tegoroczny eksport jest jednak nieznacznie niższy niż import: wartość importu za dwa miesiące wyniosła prawie 687 mln euro.
Choć polski handel koncentruje się na krajach europejskich zarówno z racji bliskości jak i obecności Polski w Unii Europejskiej, Stany Zjednoczone są jednym z naszych najważniejszych pozaeuropejskich partnerów handlowych. W ostatnich latach pozycja USA w handlu zagranicznym Polski wzrosła, ale największy krok może być dopiero przed nami: kluczowe znaczenie w rozwoju dalszych kontaktów będzie miało porozumienie pomiędzy Unią Europejską a USA w sprawie transatlantyckiej strefy wolnego handlu, tzw. TTIP. Ocenia się, że umowa o transatlantyckim partnerstwie handlowym i inwestycyjnym zapewni wzrost handlu dwustronnego poprzez obniżenie barier pozataryfowych. Te ostatnie w przypadku towarów pochodzenia rolnego podrażają koszt eksportu z krajów UE do USA o 73 proc.