Przypomnijmy, że wcześniej, w związku z decyzją prezydenta USA Donalda Trumpa o zawieszeniu przyjmowania samolotów pasażerskich z Europy do USA oraz informacją od linii lotniczych o zawieszeniu połączeń lotniczych do tego kraju, Poczta Polska (PP) podjęła decyzję o zawieszeniu dostaw przesyłek skierowanych do Stanów Zjednoczonych. Spółka taki ruch podjęła w piątek. Dwa dni wcześniej PP zawiesiła do odwołania wysyłkę do Włoch. Zawieszenie usług dostarczania przesyłek zagranicznych spowodowane jest decyzją rządu o zamknięciu polskich granic i ograniczeniu transportu międzynarodowego.
PP w związku z epidemią koronawirusa zdecydowała się już wcześniej wydzielić specjalne strefy bezpieczeństwa w swoich placówkach. Spółka wprowadziła rozwiązanie zabezpieczające pracowników i klientów, tak aby zminimalizować sytuacje, w których klienci i pracownicy są w odległości mniejszej niż metr. Przesyłki krajowe realizowane są na razie przez państwowego operatora bez zakłóceń (nie licząc m.in. znacznego ograniczenia przesyłek sądowych, co jest efektem odwołania wielu rozpraw sądowych).
PP wprowadza ponadto zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych:
- godziny pracy w dni robocze ulegają skróceniu do 6 godzin, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14-20 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę, także pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny,
- praca placówek całodobowych zostaje skrócona, będą czynne przez 7 dni w tygodniu od godz. 8 .00 do 20.00, - punkty obsługi klienta w galeriach handlowych zostają zamknięte.