Warszawski Transport Publiczny poinformował na swojej stronie na Facebooku, że osoby, które posiadają aktualne bilety długookresowe na komunikację miejską, mogą ubiegać się o ich zawieszenie na czas odbywania kwarantanny w związku z epidemią koronawirusa.
Co należy zrobić? Wystarczy wysłać e-mail do Zarządu Transportu Miejskiego z wnioskiem o zawieszenie biletu i podać numer swojej karty. Warto się pospieszyć, ponieważ zawieszenie karty może nastąpić dopiero po wysłaniu wniosku.
„Pasażerowie, którzy zrezygnowali teraz z podróży komunikacją publiczną, mogą drogą elektroniczną zwrócić się do Zarządu Transportu Miejskiego z wnioskiem o zawieszenie biletu długookresowego. Wniosek można przesłać na adres: ztm@ztm.waw.pl z tytułem wiadomości: zawieszenie biletu – pisze Warszawski Transport Publiczny.
WTP podkreśla, że pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, ale będzie mógł przekodować niewykorzystany czas ważności biletu na inny wybrany przez siebie termin po zgłoszeniu się Punktu Obsługi Pasażerów. Można jednak wnioskować o zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności biletów. Jak informuje WTP, zwrot biletu wymaga zmiany zapisu na Warszawskiej Karcie Miejskiej, co można zrobić tylko w Punkcie Obsługi Pasażerów.