Reklama

Włosi i Turcy mają wydłużyć drugą linię metra

Dwa kontrakty za 2,2 mld zł brutto mają przypaść Astaldi i Gülermakowi – firmom, które zbudowały pierwszy odcinek II linii w Warszawie.

Publikacja: 29.10.2015 21:00

Włosi i Turcy mają wydłużyć drugą linię metra

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Zarząd Metra Warszawskiego oficjalnie zatwierdził wyniki postępowania mającego wyłonić wykonawców. Głównym kryterium była cena. Do obecnego odcinka metra zostaną po obu stronach dołożone po trzy stacje.

W przypadku budowy odcinka od ronda Daszyńskiego do ul. Księcia Janusza za najkorzystniejszą uznano ofertę koncernu Gülermak. Turcy wycenili swoje prace na 1,15 mld zł brutto. To o 32 proc. mniej, niż wynosi budżet inwestorski, i o 36 proc. mniej od najwyższej oferty w przetargu. O kontrakt ubiegały się jeszcze: konsorcjum Inżynierii Rzeszów i giełdowego ZUE, konsorcjum notowanego na GPW Torpolu, ukraińskiego Kyjiwmetrobudu i Tines Engineering, a także czeski Metrostav oraz turecki Dogus.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Transport
Linia metra M2 zostanie przedłużona. Trzy nowe stacje w Ursusie
Transport
Huśtawka nastrojów na akcjach PKP Cargo. KNF analizuje transakcje
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama