Włosi i Turcy mają wydłużyć drugą linię metra

Dwa kontrakty za 2,2 mld zł brutto mają przypaść Astaldi i Gülermakowi – firmom, które zbudowały pierwszy odcinek II linii w Warszawie.

Publikacja: 29.10.2015 21:00

Włosi i Turcy mają wydłużyć drugą linię metra

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Zarząd Metra Warszawskiego oficjalnie zatwierdził wyniki postępowania mającego wyłonić wykonawców. Głównym kryterium była cena. Do obecnego odcinka metra zostaną po obu stronach dołożone po trzy stacje.

W przypadku budowy odcinka od ronda Daszyńskiego do ul. Księcia Janusza za najkorzystniejszą uznano ofertę koncernu Gülermak. Turcy wycenili swoje prace na 1,15 mld zł brutto. To o 32 proc. mniej, niż wynosi budżet inwestorski, i o 36 proc. mniej od najwyższej oferty w przetargu. O kontrakt ubiegały się jeszcze: konsorcjum Inżynierii Rzeszów i giełdowego ZUE, konsorcjum notowanego na GPW Torpolu, ukraińskiego Kyjiwmetrobudu i Tines Engineering, a także czeski Metrostav oraz turecki Dogus.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach
Transport
Rosyjskie tiry utknęły w Kazachstanie. Rośnie korupcja i straty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Budowa S16 na Mazurach na nowych zasadach. Co się zmieni? Kiedy kierowcy pojadą przebudowaną trasą?