Reklama
Rozwiń
Reklama

Chińscy cenzorzy wzywają miliard internautów do czujności

Cenzorzy najbardziej pilnowanej sieci świata wezwali ochotników, by szukali w niej wrogów i donosili na nich.

Aktualizacja: 15.04.2021 06:11 Publikacja: 13.04.2021 19:36

Ostatnio ofiarą internetowych hunwejbinów padł koncern H&M.

Ostatnio ofiarą internetowych hunwejbinów padł koncern H&M.

Foto: AFP

„Mamy nadzieję, że większość użytkowników internetu będzie odgrywało aktywną rolę w nadzorowaniu społeczeństwa i z entuzjazmem będzie donosiło o szkodliwej informacji” – ogłosił Państwowy Urząd Informacji Internetowej (znany też pod nazwą Chińskiej Administracji Cyberbezpieczeństwa).

Cenzorzy wezwali prawie miliard internautów do czujności miesiąc przed obchodami stulecia założenia rządzącej partii komunistycznej. Dla donosicieli uruchomiono specjalną „gorącą linię", gdzie mogą informować o komentarzach „zniekształcających historię partii", krytykującą jej przywódców, „obrażających bohaterów narodowych" czy zaprzeczających „wyższości przodującej kultury socjalistycznej".

Pozostało jeszcze 80% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Świat
Jak Rosjanie postrzegają Polskę? Fakty kontra wyobrażenia
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1360
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1359
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1358
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1356
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama