Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 19.05.2017 15:01 Publikacja: 21.05.2017 18:00
Foto: materiały prasowe/Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie
Wystawa "Patrioci codzienności” ma na celu kształtowanie i popularyzowanie wrażliwych postaw społecznych oraz współczesnego rozumienia pojęcia „patriotyzm”.
Autorzy wystawy wybrali nowoczesną i atrakcyjną dla najmłodszych formę wystawy. Choć na ekspozycji pojawiły się artystyczne instalacje specjalnie dostosowane do percepcji dzieci, ich treść odpowiednia jest również dla dorosłych. - Budując wystawę, zawsze trzeba się zastanowić, co do nich dotrze, co ich zainteresuje. Na naszej wystawie znajdą państwo wielkoformatowe, nowoczesne portrety naszych patriotów. Przy każdej osobie jest stanowisko z zadaniami interaktywnymi, nie w formie aktywności z tabletem, tylko aktywności z przedmiotem, z działaniem. Mamy mnóstwo zadań, które angażują dzieci - mówiła w Radiu Warszawa Magdalena Dąbrowska z Muzeum Etnograficznego w Warszawie. Jak dodaje Anna Grunwald, twórcy wystawy zastanawiali się, czym jest współczesny patriotyzm. - Chcieliśmy skoncentrować się na szerzej pojętej etnografii. Bardziej w kierunku antropologii, refleksji nad życiem człowieka i nad wartościami, które towarzyszą człowiekowi - mówi Grunwald. – Projekt zachęca także dorosłych do refleksji nad ważnymi wartościami.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Lot polskiego astronauty został nagrany w studiu filmowym, o czym mają świadczyć nieudolnie zamazane ślady mocow...
Zmiana kolejności zwrotek „Mazurka Dąbrowskiego”, pomalowanie nóg orła na złoto i ustalenie karmazynu jako oficj...
Mówienie o takich ludziach, jak Jan Karski, a mógłbym wymienić całą grupę innych, jest dziś ogromnie potrzebne....
Stowarzyszenie Polsko–Izraelskiej Współpracy Kulturalnej zwróciło się do władz Polski, żądając publicznego potęp...
Biuro Marketingu Miasta ogłosiło konkurs na realizację filmu promocyjnego „Chopin we współczesnej Warszawie”. Je...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas