W Polsce Dzień Doceniania Żony nie jest zbyt popularny, ale w niektórych krajach obchodzi się go w połowie września jako alternatywę Dnia Matki dla bezdzietnych małżeństw.
Obecny w indyjskim Bengaluru Uber Eats w nietypowy sposób postanowił uczcić ten dzień. Firma rozesłała swoim klientom promocyjną wiadomość i kupon na 100 rupii (ok. 5,50 zł) do wykorzystania na jedzenie. Wiadomość brzmiała: „Drodzy mężowie, uprzejmie przypominamy, że dziś Dzień Doceniania Żony! Złóż zamówienie na Uber Eats i pozwól swojej żonie spędzić dzień poza kuchnią."
Nietrudno się domyślić, że zrzuty wiadomości wywołały w sieci sporą dawkę emocji. Wielu użytkowników Twittera stwierdziło, że Uber utwierdza szkodliwe stereotypy dotyczące płci. „Szkoda, że zdaniem Ubera tylko kobiety powinny być w kuchni" – napisał jeden z nich.
Reklamę szybko wycofano, a na profilu Ubera pojawił się post z przeprosinami. „To było całkowicie niestosowne" – przyznał rzecznik korporacji.
Co ciekawe, z samych Indii pochodziło tylko kilka komentarzy. – Tutaj większość ludzi nawet nie wiedziała o promocji ani o jej negatywnych skutkach – powiedziała indyjska dziennikarka BBC Ayeshea Perera. – Akcja nie wywołała żadnej reakcji w mediach społecznościowych, nie jest też opisywana w lokalnych gazetach.