Reklama

Uber radzi: Pozwól żonie wyjść w kuchni

Indyjski oddział Uber Eats w kontrowersyjny sposób uczcił Dzień Doceniania Żony. Na giganta wylała się fala krytyki.

Publikacja: 20.09.2017 19:10

Uber radzi: Pozwól żonie wyjść w kuchni

Foto: Bloomberg

W Polsce Dzień Doceniania Żony nie jest zbyt popularny, ale w niektórych krajach obchodzi się go w połowie września jako alternatywę Dnia Matki dla bezdzietnych małżeństw.

Obecny w indyjskim Bengaluru Uber Eats w nietypowy sposób postanowił uczcić ten dzień. Firma rozesłała swoim klientom promocyjną wiadomość i kupon na 100 rupii (ok. 5,50 zł) do wykorzystania na jedzenie. Wiadomość brzmiała: „Drodzy mężowie, uprzejmie przypominamy, że dziś Dzień Doceniania Żony! Złóż zamówienie na Uber Eats i pozwól swojej żonie spędzić dzień poza kuchnią."

Nietrudno się domyślić, że zrzuty wiadomości wywołały w sieci sporą dawkę emocji. Wielu użytkowników Twittera stwierdziło, że Uber utwierdza szkodliwe stereotypy dotyczące płci. „Szkoda, że zdaniem Ubera tylko kobiety powinny być w kuchni" – napisał jeden z nich.

Reklamę szybko wycofano, a na profilu Ubera pojawił się post z przeprosinami. „To było całkowicie niestosowne" – przyznał rzecznik korporacji.

Co ciekawe, z samych Indii pochodziło tylko kilka komentarzy. – Tutaj większość ludzi nawet nie wiedziała o promocji ani o jej negatywnych skutkach – powiedziała indyjska dziennikarka BBC Ayeshea Perera. – Akcja nie wywołała żadnej reakcji w mediach społecznościowych, nie jest też opisywana w lokalnych gazetach.

Reklama
Reklama

Być może więc dla Hindusów reklama Ubera nie była aż tak kontrowersyjna, jak wydaje się mieszkańcom Zachodu. W Indiach zaledwie 28 proc. kobiet uczestniczy w rynku pracy (dane Międzynarodowej organizacji Pracy za 2016 r.). Niestety, tradycyjna rola kobiet przekłada się na zarobki niższe o 43 proc. i ogólnie trudniejszą sytuację.

To nie pierwsza wpadka Ubera związana z zachowaniem wobec traktowaniem kobiet. Na początku tego roku jedna z byłym pracownic opublikowała na swoim blogu szokujący wpis w którym opisała liczne przypadki dyskryminacji, a nawet molestowania seksualnego w firmie, których ona sama doświadczyła bądź jakie obserwowała.

W czerwcu w rezultacie wewnętrznego śledztwa zwolniono 20 pracowników, w tym osób zajmujących wysokie stanowiska. 31 osób zostało również wysłane na specjalne szkolenia, a 7 otrzymało ostateczne ostrzeżenie.

Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Przemysł spożywczy
Sieć Domino’s Pizza ma kłopoty. Kolejny brytyjski szef odchodzi, sprzedaż spada
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama