Reklama
Rozwiń
Reklama

Rośnie import żywności z Ukrainy

Tania hrywna sprawia, że do Polski trafia więcej towarów zza wschodniej granicy. Wzrostowy trend może się utrzymać.

Aktualizacja: 18.12.2014 11:20 Publikacja: 18.12.2014 10:28

O 10,2 proc., do niemal 268 mln euro, zwiększył się import rolno-spożywczy z Ukrainy do Polski w pie

O 10,2 proc., do niemal 268 mln euro, zwiększył się import rolno-spożywczy z Ukrainy do Polski w pierwszych trzech kwartałach tego roku.

Foto: Bloomberg

O 10,2 proc., do niemal 268 mln euro, zwiększył się import rolno-spożywczy z Ukrainy do Polski w pierwszych trzech kwartałach tego roku – podaje Ministerstwo Rolnictwa. W tym samym czasie łączna wartość sprowadzonych do naszego kraju towarów rolniczych i żywnościowych poszła w górę tylko o 3,5 proc.

Nadal wiele towarów z Ukrainy trafia do nas w śladowych ilościach, ale ich dostawy szybko idą w górę. Od stycznia do września prawie o 123 proc. urósł import ukraińskich słodyczy, o niemal 115 proc. ryb i kukurydzy, a o 112 proc. oleju rzepakowego.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama