Przewodnik po telefonach pomocowych - infoliniach, jest efektem współpracy Koalicji Infolinii.
Publikacja zawiera informacje dotyczące telefonów pomocowych prowadzonych przez instytucje publiczne i organizacje pozarządowe.
Bowiem, jak ustalił RPO – inicjator projektu – często zdarza się, że wiele osób ma problem z dotarciem do właściwej instytucji, która jest odpowiedzialna za konkretną, wymagającą załatwienia, sprawę. Informator – zawiera podstawowe informacje o poszczególnych infoliniach, m.in. o zakresie ich działania, ich pracownikach czy godzinach pracy i ma na celu ułatwienie w dotarciu do odpowiedniego adresata w sytuacji, gdy mamy problem.
Spotkanie inauguracyjne Koalicji Infolinii odbyło się 13 czerwca 2013 r. w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich w Warszawie. Uczestniczyli w nim przedstawiciele 14 infolinii i telefonów pomocowych. Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych reprezentowała Małgorzata Kałużyńska-Jasak, dyrektor Zespołu Rzecznika Prasowego odpowiedzialnego za funkcjonowanie Infolinii w Biurze GIODO.
Porozumienie ma charakter otwarty co oznacza, że mogą do niego przystąpić również inne instytucje udzielające telefonicznej pomocy.