Reklama

KE: To niepokojące, że rząd pomija unijny wkład w inwestycjach

Komisja Europejska wytyka rządowi Mateusza Morawieckiego, że otwierając nowe drogi nie informuje opinii publicznej o unijnym wkładzie w ich powstanie. List w tej sprawie, do którego dotarła „Rzeczpospolita”, przesłała właśnie do Jerzego Kwiecińskiego, ministra inwestycji i rozwoju.

Aktualizacja: 05.12.2018 16:16 Publikacja: 05.12.2018 09:45

Mateusz Morawiecki

Mateusz Morawiecki

Foto: Fotorzepa/ Robert Gardziński

W ostatnich miesiącach polska mapa drogowa wzbogaciła się o kilka odcinków dróg ekspresowych. Od sierpnia kierowcy mogą korzystać z obwodnicy Puław w ciągu drogi ekspresowej S12.

W październiku na Dolnym Śląsku oddano do użytku fragment drogi ekspresowej S3. Również w październiku – tuż przed wyborami samorządowymi - z udziałem premiera Mateusza Morawieckiego otwarto ostatni odcinek trasy S8 między Warszawą a Białymstokiem. Budowa fragmentu tej drogi między Wyszkowem a węzłem Poręba (ok. 13 km) była finansowana ze środków unijnych w ramach projektu obejmującego wszystkie odcinki tej trasy w granicach województwa mazowieckiego (od Wyszkowa do granicy).  Wsparcie unijne wyniosło blisko 663 mln zł.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Polityka
PO, Nowoczesna i Inicjatywa Polska się zjednoczyły. Tusk: Dobro zwycięża zło, ale musi być silne
Polityka
Współpraca PiS i Konfederacji, ale bez Kaczyńskiego i Morawieckiego? Znamy zdanie Polaków
Polityka
Sikorski o „bredniach” Kaczyńskiego i „wielkoruskim imperializmie”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Polityka
Sondaż: Której partii Polacy najbardziej nie chcieliby zobaczyć w przyszłym Sejmie?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama