Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 06.02.2020 18:43 Publikacja: 07.02.2020 18:00
Foto: Rzeczpospolita
Planszówka przeznaczona jest dla grupy od czterech do ośmiu graczy. Wykorzystuje zestaw kart okraszonych fantastycznymi ilustracjami przypominającymi te z gry „Dixit". Ich największą zaletą jest nieoczywistość. Każdy uczestnik zabawy będzie miał nieco inne skojarzenia, jeden dostrzeże na rysunku grzyba, inny lampę, a jeszcze inny wnętrze domu, i jeszcze będzie potrafił to uargumentować. Oczywiście ma to dla rozgrywki kluczowe znaczenie.
W każdej z rund jeden z graczy wymyśla hasło i zapisuje na kilku kartkach. Na jednej z nich nie umieszcza jednak hasła, lecz określony symbol, na przykład „007". Gracz, który później go wylosuje, zostaje agentem. Dalej gracze po kolei wykładają przed sobą karty, które kojarzą im się z owym hasłem. Problem polega na tym, że agent hasła nie zna – musi się go domyśleć na podstawie kart wykładanych przez rywali. Ci zaś mogą – ze względu na ograniczoną ilość kart – mieć bardzo odległe skojarzenia.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Wśród wielu rekordów piłkarskiej Ligi Mistrzów można też odnotować najszybsze bankructwo i upadek klubu – w zale...
Izrael dokonuje ludobójstwa. To stwierdzenie faktu, a nie dowód antysemityzmu.
Jedni brali w swoje posiadanie ludzi, inni – miejsca. „Genius loci” – dziś rozumiemy przez to nastrój, aurę rozt...
Jan Maciejewski w swoim felietonie pisze, że miał opory przed publikacją swojego tekstu, obawiając się oskarżeni...
Na Ziemi nie nastąpi żadne przeludnienie, a wręcz przeciwnie, w perspektywie 50 lat możemy się spodziewać stopni...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas