Rebranding Chrystusa. Antyreligijna obsesja Yuvala Noaha Harariego

Czytając książkę Yuvala Noaha Harariego, czułem się tak, jakbym jeszcze raz słyszał ubeka, który przed laty miał za zadanie przekonać kleryka – studenta seminarium do ateizmu.

Publikacja: 18.04.2025 06:03

Rebranding Chrystusa. Antyreligijna obsesja Yuvala Noaha Harariego

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Byliśmy nauczeni, że na naszych oczach kończy się era „węgla i stali”, a zaczyna era informacji. „Nexus. Krótka historia informacji od epoki kamienia do sztucznej inteligencji”, kolejna książka Yuvala Noaha Harariego, obala wszelako tezę, że im więcej informacji, tym bogatszy pod każdym względem jest nasz świat. Historyk i prorok zarazem nazywa takie spojrzenie „naiwnym poglądem na informację”. Sami zresztą zaczynamy to rozumieć i bez Harariego – information overload (przesyt, przeładowanie informacjami) dotyka coraz więcej osób.

Pozostało jeszcze 98% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Plus Minus
„Hamlet”: Być albo nie być Englerta i Tarresa
Plus Minus
„Zamęt. Rebelia kontra Imperium”: Karciany asymetryzm
Plus Minus
„Listy 1911–1932”: Pani noblistka i pan przyszły noblista
Plus Minus
„Oszukać przeznaczenie: Więzy krwi”: Wnioski typowe dla horroru
Plus Minus
Gość "Plusa Minusa" poleca. Ewa K. Czaczkowska: Każdy szczegół ma znaczenie