Rebranding Chrystusa. Antyreligijna obsesja Yuvala Noaha Harariego

Czytając książkę Yuvala Noaha Harariego, czułem się tak, jakbym jeszcze raz słyszał ubeka, który przed laty miał za zadanie przekonać kleryka – studenta seminarium do ateizmu.

Publikacja: 18.04.2025 06:03

Rebranding Chrystusa. Antyreligijna obsesja Yuvala Noaha Harariego

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Byliśmy nauczeni, że na naszych oczach kończy się era „węgla i stali”, a zaczyna era informacji. „Nexus. Krótka historia informacji od epoki kamienia do sztucznej inteligencji”, kolejna książka Yuvala Noaha Harariego, obala wszelako tezę, że im więcej informacji, tym bogatszy pod każdym względem jest nasz świat. Historyk i prorok zarazem nazywa takie spojrzenie „naiwnym poglądem na informację”. Sami zresztą zaczynamy to rozumieć i bez Harariego – information overload (przesyt, przeładowanie informacjami) dotyka coraz więcej osób.

Pozostało jeszcze 98% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: Sztuczna inteligencja zabierze nam pracę
Plus Minus
„Samotność pól bawełnianych”: Być samotnym jak John Malkovich
Plus Minus
„Fenicki układ”: Filmowe oszustwo
Plus Minus
„Kaori”: Kryminał w świecie robotów
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Plus Minus
„Project Warlock II”: Palec nie schodzi z cyngla