Reklama
Rozwiń

Rebranding Chrystusa. Antyreligijna obsesja Yuvala Noaha Harariego

Czytając książkę Yuvala Noaha Harariego, czułem się tak, jakbym jeszcze raz słyszał ubeka, który przed laty miał za zadanie przekonać kleryka – studenta seminarium do ateizmu.

Publikacja: 18.04.2025 06:03

Rebranding Chrystusa. Antyreligijna obsesja Yuvala Noaha Harariego

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Byliśmy nauczeni, że na naszych oczach kończy się era „węgla i stali”, a zaczyna era informacji. „Nexus. Krótka historia informacji od epoki kamienia do sztucznej inteligencji”, kolejna książka Yuvala Noaha Harariego, obala wszelako tezę, że im więcej informacji, tym bogatszy pod każdym względem jest nasz świat. Historyk i prorok zarazem nazywa takie spojrzenie „naiwnym poglądem na informację”. Sami zresztą zaczynamy to rozumieć i bez Harariego – information overload (przesyt, przeładowanie informacjami) dotyka coraz więcej osób.

Pozostało jeszcze 98% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Plus Minus
„Strefa gangsterów” – recenzja. Guy Ritchie narzuca serialowi wybuchowy rytm
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Plus Minus
Nie powstrzymasz zalewu turystów, to przynajmniej na nich zarób
Plus Minus
Rafał Chwedoruk: Ostatni atut Polski 2050 legł w gruzach
Plus Minus
Mariusz Cieślik: Mój dług wdzięczności wobec Karola Nawrockiego
Plus Minus
Kataryna: Grok przypomniał, jacy naprawdę są politycy w dobrze skrojonych garniturach
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama