Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 23.02.2020 05:38 Publikacja: 21.02.2020 23:01
Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński
Zgodnie art. 111 kodeksu wyborczego jeżeli rozpowszechniane, także w prasie, materiały wyborcze, w szczególności plakaty, ulotki i hasła, a także wypowiedzi lub inne formy agitacji wyborczej zawierają informacje nieprawdziwe (uwaga, nieprawdziwe!), kandydat lub pełnomocnik komitetu wyborczego może wnieść do sądu okręgowego wniosek o wydanie zakazu rozpowszechniania takich informacji.Sąd cywilny może orzec sprostowanie ich, nakazać publikację odpowiedzi, przeproszenie zainteresowanego kandydata, wreszcie wpłacenie do 100 tys. zł na rzecz organizacji pożytku publicznego. Wniosek taki sąd okręgowy rozpoznaje w ciągu 24 godzin w tzw. postępowaniu nieprocesowym, a więc zwykle bez publiczności, choć ze względu na rangę spraw – prezydencką kampanię – powinny być moim zdaniem jawne, gdyż to ważniejsza kampania niż np. na radnego, nic tej funkcji nie ujmując.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Brak kompromisu grozi ostatecznym zerwaniem z ustrojem demokratycznym i trójpodziałem władzy po wyborach parlame...
Stajemy przed alternatywą. Albo przyszłe projekty ustaw będą zakładać polityczny kompromis jako warunek sine qua...
Wielkie inwestycje wymagają nadzwyczajnych rozwiązań prawnych, ale rozsądnych i kompleksowych. Inaczej skończy s...
Jednym z priorytetów nowego szefa MS powinno być procedowanie nowelizacji kodeksu postępowania karnego. Trzeba n...
Po przemówieniu Karola Nawrockiego możemy się spodziewać nawet tego, że, wzorem poprzednika, nie przyjmie ślubow...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas