Reklama

Biegły rewident zbada społeczną odpowiedzialność firmy

Rozmowa | Raportowanie o CSR to nie tylko informowanie o tym, jak wydajemy zarobione pieniądze, ale przede wszystkim o tym, jak je zarabiamy – wyjaśnia Ewa Sowińska, biegły rewident, zastępca prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów, w rozmowie z Pawłem Rochowiczem.

Publikacja: 30.03.2016 07:50

Biegły rewident zbada społeczną odpowiedzialność firmy

Foto: materiały prasowe

Mało dotychczas znaną formą usług audytorskich są badania danych niefinansowych. O jakie usługi chodzi?

Na razie zarówno badanie takich danych, jak i sporządzanie z nich raportów jest dobrowolne. W 2017 r. wchodzi w życie dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie obowiązku raportowania danych niefinansowych. Chodzi o szeroko pojętą społeczną odpowiedzialność biznesu, określaną angielskim skrótem CSR (Corporate Social Responsibility). Kojarzy się ona głównie z działaniami wizerunkowymi, z dobroczynnością. Tymczasem raportowanie o CSR to nie tylko informowanie o tym, jak wydajemy zarobione pieniądze, ale przede wszystkim o tym, jak je zarabiamy. W tych raportach trzeba będzie zaprezentować między innymi dane związane z kapitałem ludzkim czy oddziaływaniem firmy na środowisko.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Michał Bieniak: Likwidacja uzasadnień wyroków to zagrożenie dla autorytetu sądów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Prawne
Paulina Kumkowska, Tomasz Kaczyński: Cztery wizje trzeźwości
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Uchwała kontra uchwała
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Kiedy wypada bić na alarm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Problem neosędziów łatwiej rozwiązać „ustawką” niż ustawą
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama