Prezes Citroëna: Nie jest łatwo dzielić się autem na wsi

Nie przeceniajmy znaczenia współużytkowania samochodów. Z badań wynika, że będzie coraz popularniejsze, ale nie przekroczy 20 proc. rynku – mówi prezes Citroëna Linda Jackson.

Publikacja: 25.10.2018 21:00

Prezes Citroëna: Nie jest łatwo dzielić się autem na wsi

Foto: Bloomberg

Rz: Podczas ostatnich targów w Paryżu stoisko Citroëna było wyraźnie skierowane do młodych ludzi. A przecież młodzi ludzie nie chcą dzisiaj mieć aut na własność.

Także nasi tradycyjni klienci byli zachwyceni naszym stoiskiem i odmłodzeniem marki. Rzeczywiście, nasz wizerunek ma być świeży, ciepły, kolorowy. Chcemy, żeby spodobał się ludziom młodym. Drugi cel, to stworzenie nastroju komfortu i relaksu. Weźmy chociażby Citroëna C3, który dzisiaj jest naszym bestsellerem. Odświeżonego C3 sprzedajemy więcej niż aut w poprzedniej wersji, także osobom, które jeździły już poprzednią wersją. A jeszcze bardziej cieszy to, że pojawia się coraz więcej osób, które wcześniej miały auta innych marek i są średnio o 10 lat młodsze niż grupa naszych najbardziej lojalnych klientów. Staram się pozyskać młodych konsumentów, ale nie bardzo młodych. Dzisiaj średnia wieku kupującego nowego Citroena to między 40. a 60. rokiem życia. Najmłodsi, 18–25-latkowie, rzeczywiście nie mają potrzeby posiadania nowego auta. Być może zmienią zdanie, kiedy założą rodzinę. Na razie wystarcza im dostęp do mobilności i zadowalają się wynajęciem pojazdu, kiedy jest im potrzebny. Nie robimy więc nadludzkiego wysiłku, aby ich pozyskać.

Pozostało 82% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację