Jonas Prising, prezes ManpowerGroup: Uczmy stawiać namioty, a nie domy

W erze technologii miękkie umiejętności stają się ważniejsze niż twarda wiedza. Liczy się umiejętność jej wykorzystania w różnych scenariuszach kariery – mówi Jonas Prising, prezes ManpowerGroup.

Publikacja: 12.01.2020 21:00

Jonas Prising, prezes ManpowerGroup: Uczmy stawiać namioty, a nie domy

Foto: materiały prasowe

Badania Manpower wskazują, że pomimo globalizacji, platform rekrutacyjnych on-line, które pozwalają zatrudniać pracowników z różnych stron świata, niedobór talentów, praktycznie wszędzie, rośnie. Czy to kwestia braku ludzi czy umiejętności?

Odsetek firm, które w naszym badaniu deklarują trudności z pozyskaniem pracowników o potrzebnych umiejętnościach jest teraz  najwyższy od 13 lat. Problem dotyczy i braku ludzi i umiejętności. Z jednej strony względy demograficzne powodują, że w zależności od kraju pula kandydatów do pracy rośnie wolniej, w ogóle nie rośnie, albo wręcz się kurczy. W skali globalnej dostępność talentów staje się więc coraz bardziej ograniczona. Z drugiej strony, szybki rozwój technologii sprawia, że zwiększa się zapotrzebowanie na umiejętności, które umożliwiają wykorzystanie rozwiązań technologicznych. Mamy więc rzeszę bezrobotnych, lecz większość z nich nie ma poszukiwanych umiejętności. Moim zdaniem za dużo martwimy się tym, że roboty będą odbierały ludziom pracę a za mało mówimy o tym, że technologie zmienią 60-70 proc. pracy każdego z nas.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Anita Błaszczak: Więcej emerytalnej marchewki, ale w kącie czeka kij
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Ceny ropy w dół, paliw w górę. Skąd ten paradoks?
Opinie Ekonomiczne
Janiszewski: Oto patent na przyspieszenie budownictwa mieszkaniowego
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Dlaczego światowe rynki zignorowały groźby Iranu
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew