Reklama

Marcin Piasecki: Obietnice zamiast bezpieczeństwa

Resort obrony w swojej polityce modernizacyjnej buduje dwa równoległe światy. Pierwszy to świat zbrojeniowego sukcesu. Drugi – szara rzeczywistość.

Aktualizacja: 27.11.2019 21:33 Publikacja: 27.11.2019 21:00

Marcin Piasecki: Obietnice zamiast bezpieczeństwa

Foto: Fotorzepa, Janusz Ostalowski

Jest podpisywanie umów w blasku jupiterów, przecinanie wstęg i imprezy typu uroczyste przekazanie kluczyków załogom nowych pojazdów. Są defilady i pikniki, gdzie prezentowany jest nowoczesny sprzęt. Towarzyszą temu przemowy podkreślające przełom nie tylko dla naszych sił zbrojnych, ale również bezpieczeństwa Polski, naszej części Europy, a jak się mówca nieco zapędzi – nawet i świata.

Ale jest też rzeczywistość – znacznie mniej efektowna. Gdzie ogłaszane z pompą kolejne kontrakty okazują się zakupami – jak to lubią powtarzać dziennikarze branżowi – w homeopatycznych dawkach. Gdzie w zasadzie istnieje jeden kierunek zakupów za granicą: USA. I gdzie ocieramy się o chaos, brak decyzyjności i konsekwencji, kilkunastoletnie opóźnienia oraz po prostu brak pieniędzy na bardzo rozbudowane zakupy zapowiadane przez ministra Mariusza Błaszczaka. Efekt tego jest taki, że możemy mówić o sprawnej realizacji tylko dwóch dużych programów modernizacyjnych – artyleryjskich Raków i Krabów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Powrót do szkoły?
Opinie Ekonomiczne
Skąd wziąć brakujące miliardy na inwestycje
Opinie Ekonomiczne
Ekspert: Zabranie 800+ Ukraińcom to zła wiadomość także dla polskich pracowników
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Trudne czasy dla ministra finansów
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Opinie Ekonomiczne
Diabelski dylemat: większe zadłużenie, czy wyższe podatki. Populizm w Polsce ma się dobrze
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama