Reklama

Adam Pers, wiceprezes mBanku: Tarcza chroni, ale są wątpliwości

Polskie firmy dobrze wykorzystały okres prosperity. Sporo z nich zbudowało poduszkę finansową pomagającą im przeżyć trudny okres – mówi Adam Pers, wiceprezes mBanku. Chwali tarczę finansową, ale zwraca uwagę na niedociągnięcia.

Publikacja: 26.05.2020 21:00

Adam Pers, wiceprezes mBanku: Tarcza chroni, ale są wątpliwości

Foto: materiały prasowe

Od prawie miesiąca działa tarcza finansowa PFR, z której pieniądze przekazywane są firmom za pośrednictwem banków. Jak ocenia pan ten program?

To przełomowe rozwiązanie, pierwszy program, z którego firmy mogą dostać szybko pieniądze od razu na swój rachunek w banku. Biorąc pod uwagę, że został przygotowany zaledwie w dwa tygodnie, działa bardzo dobrze. Częściowo to pomoc zwrotna, ale bez odsetek i dająca firmom realne wsparcie. Banki stanęły na wysokości zadania i pokazały, że w trudnych chwilach można na nie liczyć. Mobilizacja, głównie tych dużych banków, była ogromna, aby stworzyć klientom wygodne aplikacje i połączyć systemy bankowe z PFR. Przez dwa tygodnie wielu pracowników sektora pracowało intensywnie, także po godzinach. Nasi klienci zwracają jednak uwagę na parę niedociągnięć w tarczy.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Jaki będzie kolejny kryzys gospodarczy?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Opinie Ekonomiczne
Prof. Menkes: Wojna o chipy
Opinie Ekonomiczne
Aleksander Chłopecki: Jak ograniczyć szantaż korporacyjny
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Jak efektywnie inwestować w zbrojeniówkę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Jarosław Dąbrowski: Banki rozwoju w erze innowacji
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama