Jakie znaczenie dla Orange Polska mają nowe technologie?
Bożena Leśniewska:
Jesteśmy firmą technologiczną, trudno mi wyobrazić sobie inną perspektywę rozwoju niż ciągłe unowocześnianie. Pamiętajmy, że na rynek wchodzi nowy klient z oczekiwaniami, które są nie tylko efektem szybkości rozwoju oraz adopcji technologii. Zmienia się siła nabywcza konsumentów poprzez wejście na rynek pracy nowego pokolenia, które zamiast portfela ma smartfona i doświadcza tego, co im daje np. Uber, Netflix, Amazon czy Zalando. Buduje to tym samym zwiększone oczekiwania odnośnie doświadczeń od firm, które do tej pory spały spokojnie. To powoduje, że dziś nie tyle posiadanie cyfrowej strategii, ale strategii na cyfrowe czasy jest kluczowe.
Czy macie taką strategię?
Opracowaliśmy i wdrożyliśmy długofalową strategię cyfryzacji Orange Polska. Obecnie cały rynek jest w fazie zmian, transformacji biznesowo-technologicznej, która najprościej rzecz ujmując ma za zadanie zbudować przewagę konkurencyjną nie tylko produktem czy usługą, ale dostarczeniem jak najlepszego i często nowego doświadczenie klientowi – najlepiej tu i teraz. Omnichannel, mobile, e-commerce, m-commerce, jest dziś na strategicznej mapie drogowej większości zarządów, dlatego obecnie jesteśmy w największej od lat transformacji modelu operacyjnego firmy.