Reklama
Rozwiń
Reklama

Nie zabijajcie przemysłu

W walce o obniżenie emisji potrzebne jest całościowe spojrzenie. Koncentracja na produkcie, czyli samochodzie, niewiele da – przekonuje szef Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA Erik Jonnaert.

Aktualizacja: 30.06.2015 22:23 Publikacja: 30.06.2015 22:00

Nie zabijajcie przemysłu

Foto: materiały prasowe

Rz: ACEA w ostatnim raporcie wskazuje, że ekologiczne auta są o kilka tys. euro droższe od poprzedników i apeluje o zmianę podejścia do ekologii. Czy przemysł samochodowy już nie chce być przyjazny dla środowiska?

Nie jesteśmy przeciw ekologii. Jeżeli w coś trzeba inwestować to właśnie w nią oraz innowacje. Zainwestowaliśmy 30 mld euro w nowe, ekologiczne rozwiązania. Idziemy w kierunku uzgodnionego celu emisji 95 gram dwutlenku węgla na kilometr w roku 2020. Jednak trzeba postawić sobie pytanie co dalej? Obniżenie emisji o kolejne 10 lub 20 gram nie jest dobrą drogą, bo nie bierze pod uwagę kosztów. Dlatego apelujemy do polityków o nowe spojrzenie.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Dlaczego chińskie auta zwyciężają?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Reklama
Reklama