Otrzymał pan nagrodę specjalną w tegorocznej edycji konkursu EY na przedsiębiorcę roku. Czym dokładnie zajmuje się pańska firma?
Wykonujemy badania laboratoryjne, jesteśmy największą siecią medyczną w Polsce. W tym roku wykonamy ponad 100 mln badań, czyli około 2,5 badania na jednego mieszkańca Polski. W naszej bazie mamy około 16 mln pacjentów. Obecnie w sieci funkcjonuje 180 laboratoriów oraz około 1000 punktów pobrań. Wykonujemy praktycznie wszystkie badania. Ostatnio specjalizujemy się w badaniach genetycznych, histopatologicznych oraz mikrobiologicznych.
Zwiększycie skalę działalności?
Jeśli chodzi o samą liczbę laboratoriów i punktów pobrań, to jesteśmy już blisko maksimum i nie mamy w planach dużego wzrostu. Chcemy się raczej skupić na poprawie jakości i zakresu usług. Nasza sieć pokryła już całą Polskę, choć do niedawna rośliśmy nieprzerwanie. Otwieraliśmy po blisko 100 punktów rocznie. W przyszłym roku powstanie około 50 naszych punktów, ale zamkniemy część nierentownych. Oczywiście dalej rośnie liczba przeprowadzanych przez nas badań – o kilkanaście procent rocznie.
Współpracujecie głównie z placówkami medycznymi?