Jak będą wyglądały dojazdy? Kiedy zacznie się budowlany kataklizm?
W biurowcach ze szkła i stali wzdłuż ul. Prostej i Świętokrzyskiej to teraz ważne pytania. Za cztery lata druga linia będzie atutem. Ale podczas budowy – wielkim utrapieniem. Menedżerowie zastanawiają się nad walką o obniżenie stawek za mkw. A właściciele budynków z niepokojem obserwują rynek.
[srodtytul]Superkrety na Prostej[/srodtytul]
Prace mają zacząć się na przełomie kwietnia i maja w rejonie stacji [link=http://www.zyciewarszawy.pl]Rondo Daszyńskiego[/link] a Powiśle (tu pojawią się też szyby startowe dla tarcz TBM do drążenia tuneli). Wtedy ul. Prosta zostanie zamknięta między rondem Daszyńskiego i Karolkową. Drogowcy przebiją też tymczasowy skręt z Towarowej w wąską Kolejową. – Nie wyobrażam sobie tego. Autem do pracy nie przyjadę. Tramwaje przestaną kursować ul. Prostą. A piechotą za daleko – martwi się Urszula z biurowca w byłej Polfie.
Na Powiślu utrudnienia będą początkowo mniejsze. Ograniczą się do zwężenia Tamki i „małej” Wisłostrady – nad tunelem. Od października budowa nabierze impetu, a problemy urosną. Zamknięte zostaną ulice Prosta i Świętokrzyska na całej długości oraz Sokola i Targowa (między 11 Listopada a Białostocką). Taka organizacja ruchu ma potrwać do końca 2013 roku.