? – Do tego czasu nie wliczamy jednak prób samodzielnej sprzedaży mieszkania przez klienta, tylko czas ekspozycji lokalu przez nas na rynku. Pewnie całkowity czas sprzedaży jest jeszcze dłuższy – mówi Mariusz Kania, prezes agencji Metrohouse & Partnerzy.
? Im większe mieszkanie, tym większe trudności ze sprzedażą. W przypadku lokali czteropokojowych średni czas oczekiwania na nabywcę wyniósł aż 150 dni. Najszybciej znajdują się chętni na lokale dwupokojowe, 40 – 50 mkw. Tu przeciętny czas sprzedaży wynosi 90 dni.
? Mimo wydłużania się czasu oczekiwania na transakcję nie zwiększają się możliwości negocjacji cen. – Różnica pomiędzy stawką transakcyjną a ofertową wynosi 2,7 proc. (tyle, ile we wrześniu i październiku ub.r.), czyli o 0,5 pkt proc. mniej niż w końcówce 2011 r. – podaje Mariusz Kania. – Zaledwie w dwóch przypadkach negocjacje cen przekroczyły poziom 10 proc. ceny ofertowej.
? Tymczasem klienci oczekują obniżek wielkości nawet 20 proc. – wynika z ankiety Metrohouse.