O tym, co robią lub powinni robić właściciele centrów handlowych, aby nie tracić klientów mówi Donata Obara-Cieślik, starszy negocjator w Dziale Powierzchni Handlowych w Savills:
Rz: Co muszą zrobić właściciele centrów handlowych, aby galerie nie traciły klientów, aby centrum nie znudziło się?
Donata Obara-Cieślik: Dla każdego właściciela obiektu podążanie za oczekiwaniami klientów to priorytet. Gdy moda i trendy zmieniają się częściej niż pory roku, bycie blisko klienta jest najistotniejsze. Już nie wystarcza dobry dobór najemców i zróżnicowana oferta, bo właściwe każdy towar można zamówić przez internet.
Teraz, aby klient przyszedł do galerii należy być z nim w stałym kontakcie, być dla niego jak najlepszy przyjaciel, którego towarzystwo jest nie tylko ważne, ale i pożądane.
Dziś klient to osoba, która lubi spersonalizowane oferty. Nie wystarcza mu plakat informujący o nowej kampanii czy wydarzeniu. Galeria handlowa pozostaje w stałym gronie znajomych poprzez portale społecznościowe, pocztę elektroniczną, internet czy nawet telefon. E-marketing odgrywa szczególne znaczenie w organizowaniu akcji prosprzedażowych dla stałych klientów konkretnego obiektu.