Reklama

Dom Development dokupuje ziemi

Deweloper cały czas zwiększa potencjał budowy mieszkań, aby wykorzystać bardzo dobry popyt.

Publikacja: 23.10.2015 12:40

W tym roku Dom Development celuje w sprzedaż około 2,3 tys. mieszkań. Po trzech kwartałach było to 1,71 tys. lokali.

W III kwartale sprzedaż była rekordowa i wyniosła 640 mieszkań. Prezes Jarosław Szanajca powiedział, że koniunktura na rynku jest bardzo dobra i spółka postara się ją jak najlepiej wykorzystać. - Mamy prawie 4 tys. mieszkań w budowie w 15 projektach, to nasz rekord – podkreślił menedżer.

Dom Development będzie dalej zwiększać potencjał.

- Jesteśmy w fazie zakupu trzech działek, na których będzie można wybudować 1 tys. mieszkań. To wydatek rzędu 100 mln zł, co będzie oznaczać, że na zakup gruntów w tym roku wydamy łącznie 250 mln zł – powiedział wiceprezes Janusz Zalewski. - Jak wszyscy inni gracze na rynku, cały czas rozglądamy się za kolejnymi działkami. Konkurencja jest bardzo duża, ale widać, że firmy nie są skłonne licytować się tak wysoko, jak podczas boomu z lat 2005-2007. Nie wykluczamy, że w przyszłym roku kwota wydatków na ziemię będzie zbliżona do tegorocznej, ale to zależy od wielu czynników – dodał.

Na koniec września deweloper miał 310 mln zł gotówki.

Reklama
Reklama

Na koniec III kwartału Dom Development miał 5 tys. mieszkań w przygotowaniu - w I połowie 2016 r. spółka chciałaby uruchomić dziesięć projektów – w tym dwa zupełnie nowe (reszta to kolejne etapy).

Nieruchomości mieszkaniowe
Bruksela ma plan na tanie mieszkania. Kolejne regulacje zamiast usuwania barier?
Nieruchomości
Produkcyjna sinusoida mieszkaniowa. Po mocnym październiku chudy listopad
Nieruchomości
Rynek najmu schodzi z górki. Ale są mieszkania, które znikają w kilka godzin
Nieruchomości
Używane mieszkania wróciły do łask kupujących
Nieruchomości
Bitwa o najlepsze biura. Najsłabsze obiekty wypadną z rynku
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama