Czy w 2017 roku nadal będzie popyt na materiały budowlane? Czy wykonawcy będą dobrymi klientami czy raczej indywidualni klienci?
Komentuje Mirosław Lubarski, członek zarządu Grupy PSB SA:
- Skumulowane przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych całej Grupy PSB osiągnęły w 2016 r. pułap 5,7 mld zł i były o 9 proc. wyższe od osiągniętych w poprzednim roku. Natomiast przeciętny partner Grupy PSB - hurtownia, Mrówka, Profi - zwiększył przychody o 7,3 proc. w 2016 r. w stosunku do 2015 r. Natomiast całkowite przychody PSB SA (centrali) osiągnęły poziom niemal 2,2 mld zł i były najwyższe w dotychczasowej historii firmy.
Remonty i wykończenia mieszkań (zwłaszcza deweloperskich) były motorem popytu. Ciągle widać też wzrost wydatków w budżetach rodzinnych na cele związane z utrzymaniem nieruchomości - stąd niemal 10-proc. dynamika przychodów w Mrówkach. Częściowo na ten efekt wpłynęły środki z programu 500+.