Rz: Deweloperzy mieszkaniowi przeżywają kolejny rok hossy – budują i sprzedają na potęgę. Podobnie – inwestorzy biur, magazynów. Czy ten ruch na rynku przekłada się na hurtownie budowlane?
Marcin Szczygieł, prezes SIG: Oczywiście, hossa na rynku mieszkaniowym oraz niezła sytuacja w segmencie budownictwa niemieszkaniowego wpływa na ożywienie naszej sprzedaży. W związku z tym obserwujemy wyraźny wzrost zainteresowania szeroką gamą produktów.
Kto dziś kupuje materiały budowlane? Kto jest ich największym odbiorcą? Jak zmieniły się wymagania klientów w ciągu ostatnich dwóch–trzech lat?
Wśród odbiorców znajdują się zarówno duże firmy budowlane – wykonawcy, deweloperzy – jak i klienci indywidualni. W ciągu ostatnich lat dostrzegalne jest ożywienie rynku budowlanego. Powstaje coraz więcej nowoczesnych obiektów, biurowców czy zabudowy mieszkaniowej.
Widzimy również tendencję do sięgania przez klientów po produkty coraz lepszej jakości – sprawdzonych producentów.