Nie obniżki, a akcje marketingowe i maskotki

Tylko nieliczni wprowadzą do sprzedaży nowe inwestycje. Firmy nie przewidują większych niż dziś obniżek cen. Zamiast rabatów zaproponują klientom konkursy

Aktualizacja: 24.08.2009 18:18 Publikacja: 24.08.2009 03:14

W Ludwinowskiej Alei na Ursynowie ceny ofertowe mieszkań wahają się od 5,9 do 8,2 tys. zł za mkw. Za

W Ludwinowskiej Alei na Ursynowie ceny ofertowe mieszkań wahają się od 5,9 do 8,2 tys. zł za mkw. Za wykończenie trzeba dopłacić od 610 do 1500 zł za mkw.

Foto: Materiały Inwestora

Agro-Man poza kampanią reklamową, urządzaniem dni otwartych i gwarancją negocjacji cen na jesień szykuje konkurs dla przyszłych nabywców lokali w białołęckich inwestycjach: Klon przy ul. Głębockiej i Lewandów Leśny przy ul. Geodezyjnej. Deweloper na razie nie zdradza szczegółów. Zapewnia jednak, że w konkursie będzie można nabyć mieszkania na wyjątkowo atrakcyjnych warunkach.

Także jesienią, jak informuje Barbara Jarząbek z biura zarządu w firmie Agro-Man, w ofercie pojawią się mieszkania w drugim etapie pruszkowskiego osiedla Twój Parzniew – Miasto Ogród. Drugi projekt, który pojawi się w sprzedaży, to Brzeziny Małe, czyli kameralny budynek przy ul. Jesiennych Liści na Białołęce, który zostanie wkomponowany w istniejące już osiedle Brzeziny. W nowym domu znajdzie się 18 mieszkań. – Ceny ofertowe właśnie ustalamy – mówi Barbara Jarząbek.

PIB Ebejot, budujący mieszkania w Ursusie, jesienią wprowadzi do sprzedaży kolejne osiedle – Skorosze X. – Latem przewidywaliśmy, że średnia cena mieszkań będzie tu na poziomie ok. 7 tys. zł za mkw. Dziś już wiemy, że będzie wyższa – zapowiada Jarosław Jaczewski z PIB Ebejot.

Ten deweloper także jesienią będzie prowadził kampanię wizerunkową Ursusa. – Na wrześniowych targach mieszkaniowych pojawią się... nasze maskotki niedźwiedzie symbolizujące nowe oblicze dzielnicy. Zorganizują konkurs z wiedzy o Ursusie – mówi Jaczewski. – Ostatni okres pokazał, że przy mnogości ofert na rynku sposobem na sprzedaż staje się niekonwencjonalne wyróżnienie własnej propozycji. Stąd też nasze działania promujące Skorosze z wykorzystaniem herbu dzielnicy – niedźwiedzia – tłumaczy Jaczewski. I podkreśla, że w wakacje zainteresowanie mieszkaniami nie spadło. – Jesienią popyt nie osłabnie – przewiduje przedstawiciel PIB Ebejot.

[srodtytul]Nowe i gotowe[/srodtytul]

– Okres powakacyjny to już tradycyjnie czas ożywienia w branży i wzmożonego zainteresowania zakupem mieszkań – przyznaje Ewa Perkowska, dyrektor handlowy w Budimex Nieruchomości. – Dwu- i trzypokojowe mieszkania w dobrej lokalizacji i cenie dopasowanej do standardu znów będą zapewne najbardziej poszukiwanym produktem – prognozuje.

Według Michała Słupkowskiego, pełnomocnika zarządu ds. sprzedaży w Multi-Hekk, najlepiej będą się sprzedawały mieszkania z segmentu popularnego. – To nie jest czas na kupowanie apartamentów. Nawet ci, którzy mają sporo wolnych środków, kupią inwestycyjnie raczej lokale popularne niż apartamenty – ocenia Słupkowski.

Budimex w jesiennych planach nie ma przecen mieszkań, choć, jak mówi Ewa Perkowska, firma okazjonalnie stosuje rabaty. W październiku deweloper zamierza urządzić dni otwarte dla klientów, które poprzedzi kampania radiowa.

Nie wprowadzi jednak do sprzedaży nowej inwestycji, ale odda do użytku wcześniejszy projekt – Berberysowe Ogrody na Ochocie. Cały czas firma proponuje też odkupienie starego mieszkania klienta – pieniądze są zaliczane na poczet zakupu nowego lokalu z oferty Budimeksu.

Także jesienią do użytku zostanie oddana inwestycja firmy Marvipol – Melody Park na warszawskim Mokotowie.

– Właśnie zaczęły się odbiory tej inwestycji – mówi Michał Okoń, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w spółce Marvipol. – Jest tu kilka perełek, w tym poszukiwane kawalerki. Także ci, którzy chcą kupić większe mieszkania, będą mieli w czym wybierać. Gotowe już lokale to dobra propozycja dla tych, którzy obawiają się transakcji na etapie dziury w ziemi i wolą te dokonywane „z ręki do ręki ” – podkreśla dyrektor.

I dodaje, że najprawdopodobniej już we wrześniu do sprzedaży trafi kolejny mokotowski projekt. Dyrektor Okoń zapewnia, że będzie łakomym kąskiem dla kupujących, bo ceny – zważywszy m.in. na standard projektu – będą atrakcyjne. Szczegółów na razie nie podaje.

Michał Okoń podkreśla też, że od połowy maja do końca lipca firma zanotowała wzmożone zainteresowanie swoimi mieszkaniami. I zauważa, że – w przeciwieństwie do ubiegłorocznego lata – wielu klientów rezygnuje z prób negocjowania cen, obawiając się, że opóźni to transakcję i ktoś ich ubiegnie, kupując upatrzoną nieruchomość.

Multi-Hekk Nieruchomości planuje zaś kontynuować prowadzoną od marca akcję promocji mieszkań w Piasecznie. Ceny metra lokalu zaczynają się tu od 3,6 tys. zł. – Jest to prawdziwa okazja, którą klienci doceniają – mówi Michał Słupkowski z Multi-Hekk. – Jesteśmy też pozytywnie zaskoczeni lipcową sprzedażą. Wakacje są zwykle okresem lekkiego przestoju. W tym roku tylko w lipcu sprzedaliśmy zaś 34 mieszkania, czyli porównywalnie do poprzednich miesięcy. Myślę, że jest to dobra wróżba na jesień– dodaje.

Multi-Hekk przygotowuje też nowy projekt, który – jak podkreśla Michał Słupkowski – uwzględnia uwagi klientów. Szczegółów firma na razie nie ujawnia. – Jeśli wszystko pójdzie dobrze, inwestycję wprowadzimy do sprzedaży wczesną jesienią. Ceny – choć na pewno nie będą niższe niż dziś – pozostaną atrakcyjne – zapewnia.

W Dom Development wciąż jeszcze obowiązuje letnia oferta sprzedaży mieszkań w Miasteczku Regaty przy ul. Kobiałka. Metr lokalu na tym osiedlu można już kupić za 4,78 tys. zł. Jesienią zaś, jak informuje Radosław Bieliński z Dom Development, firma planuje zorganizować dni otwarte w wybranych inwestycjach, podczas których będzie też można zasięgnąć porady na temat kredytów hipotecznych.

– Od lutego obserwujemy poprawę na rynku mieszkaniowym. Z kwartału na kwartał lokale sprzedają się lepiej niż w trudnym czwartym kwartale 2008 r. – ocenia Bieliński. I dodaje, że jeśli tylko te symptomy ożywienia się utrzymają, firma jest gotowa do wprowadzenia do sprzedaży kilkuset nowych mieszkań.

[srodtytul]Mieszkania na pokaz[/srodtytul]

Tomasz Panabażys, dyrektor zarządzający w J.W. Construction Holding SA, dodaje, że w tej branży jesień to najlepszy sprzedażowo czas. Ale, jak zauważa, wzrost sprzedaży mieszkań w tej firmie utrzymuje się już od wiosny. – W lipcu zaś sprzedaliśmy więcej lokali niż w czerwcu. Podobnego wyniku spodziewamy się w sierpniu – mówi Panabażys.

Co firma szykuje na jesień?

– Przygotowując ofertę – bez względu na porę roku – staramy się unikać jednorazowych promocji na rzecz dostosowanej do oczekiwań klienta stałej propozycji – zastrzega dyrektor Panabażys. – Jesienią zaprezentujemy nowe kolekcje materiałów, których używamy do aranżacji wnętrz w ramach oferty „mieszkania pod klucz”. Planujemy też przygotowanie mieszkań pokazowych. Analizy pokazują bowiem, że klientom coraz częściej zależy na możliwości zobaczenia gotowej aranżacji wnętrza – wyjaśnia.

Nieruchomości
Elastyczne biura w kamienicy przy Poznańskiej
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Flare na Grzybowskiej. Luksusowy apartamentowiec wchodzi na rynek
Nieruchomości
Biurowiec The Form otwarty na najemców
Nieruchomości
Develia sprzedała grunt przy Kolejowej we Wrocławiu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nieruchomości
Robyg wybuduje osiedle przy zabytkowym browarze Haasego. Prawie 1,5 tys. mieszkań