Reklama

Małe mieszkania w Warszawie

Ponad połowę mieszkań we wprowadzanych na rynek projektach deweloperskich stanowią lokale dwupokojowe o średniej powierzchni 45 metrów kwadratowych

Publikacja: 13.09.2010 04:17

Małe mieszkania w Warszawie

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

W pierwszej połowie 2010 r. klienci kupowali głównie dwa pokoje o przeciętnej pow. 47 mkw. (ok. 50 proc. wszystkich transakcji). Na drugim miejscu wśród mieszkań sprzedanych znalazły się jednak nie kawalerki, ale mieszkania trzypokojowe – mówi Katarzyna Kuniewicz, analityk firmy doradczej Reas. Dodaje, że średnia powierzchnia kawalerki wynosi dziś ok. 33 mkw.

Według portalu [link=http://tabelaofert.pl/]Tabelaofert.pl[/link] dziś do kupienia w Warszawie jest ponad 500 kawalerek i ponad 3,5 tys. mieszkań dwupokojowych. – Wprowadzane do oferty mieszkania dwupokojowe są o 7 – 8 mkw. mniejsze niż te lokale budowane dwa lata temu. W przypadku kawalerek różnica ta wynosi 3 – 4 mkw. Ponadto mieszkania wprowadzone do sprzedaży w ciągu ostatniego roku są bardziej funkcjonalne. Jeżeli dodamy do tego niższą cenę, okazuje się, że w nowych projektach możemy kupić mieszkanie taniej i o wyższej jakości – zapewnia Katarzyna Kuniewicz.

Niewielkie lokale znajdują swoich nabywców jako pierwsze. Dlatego wiele spółek stara się, by pula jedno- i dwupokojowych mieszkań stanowiła znaczny udział w nowej inwestycji, nierzadko sięgający 50 proc. oferty. – W zrealizowanych przez nas inwestycjach w Warszawie kawalerki i dwa pokoje stanowiły połowę oferty i sprzedawały się od razu – przyznaje Karolina Dobies ze spółki Włodarzewska.

Hanna Piórkowska z firmy SJM Investment 2009 zapewnia, że liczba klientów szukających małych lokali cały czas rośnie. – Wynika to z ogromnych różnic pomiędzy cenami większych lokali a kawalerkami czy dwoma pokojami – mówi.

Handlowcy z Bouygues Immobilier także twierdzą, że dziś zdecydowanie więcej klientów szuka małego lokum w dostępnej cenie. Spółce pozostało w sprzedaży niewiele najtańszych ofert – dziewięć kawalerek i 17 lokali dwupokojowych (łącznie w dwóch projektach Villa Arte i Villa Parc). Wkrótce ma jednak ruszyć sprzedaż kolejnych etapów tej inwestycji.

Reklama
Reklama

W ofercie J.W. Construction znajdują się przede wszystkim mieszkania popularne, jedno- i dwupokojowe. – Są bowiem najczęściej wybierane przez klientów. W sierpniu np. podpisaliśmy 107 umów sprzedaży, wśród których zdecydowana większość dotyczyła właśnie takich mieszkań. Kosztowały 5,5 – 6,7 tys. zł za mkw. – mówi Tomasz Panabażys, dyrektor zarządzający w J.W. Construction Holding. – Kupowały je w znacznej mierze młode małżeństwa. Single z kolei wybierają głównie mieszkania o podwyższonym standardzie, gdyż osoby żyjące samodzielnie, m.in. ze względu na brak typowych, rodzinnych wydatków, dysponują często większymi funduszami, które mogą przeznaczyć na droższe mieszkanie – tłumaczy.

W pierwszej połowie 2010 r. klienci kupowali głównie dwa pokoje o przeciętnej pow. 47 mkw. (ok. 50 proc. wszystkich transakcji). Na drugim miejscu wśród mieszkań sprzedanych znalazły się jednak nie kawalerki, ale mieszkania trzypokojowe – mówi Katarzyna Kuniewicz, analityk firmy doradczej Reas. Dodaje, że średnia powierzchnia kawalerki wynosi dziś ok. 33 mkw.

Według portalu [link=http://tabelaofert.pl/]Tabelaofert.pl[/link] dziś do kupienia w Warszawie jest ponad 500 kawalerek i ponad 3,5 tys. mieszkań dwupokojowych. – Wprowadzane do oferty mieszkania dwupokojowe są o 7 – 8 mkw. mniejsze niż te lokale budowane dwa lata temu. W przypadku kawalerek różnica ta wynosi 3 – 4 mkw. Ponadto mieszkania wprowadzone do sprzedaży w ciągu ostatniego roku są bardziej funkcjonalne. Jeżeli dodamy do tego niższą cenę, okazuje się, że w nowych projektach możemy kupić mieszkanie taniej i o wyższej jakości – zapewnia Katarzyna Kuniewicz.

Reklama
Nieruchomości
Mieszkanie dla singla, dla pary, dla rodziny. To dobry czas na szukanie lokalu?
Nieruchomości
Popyt na biura nakręcają renegocjacje umów
Nieruchomości
Trójmiasto zdominowało rynek mieszkań premium. Ta część rynku też nie ma lekko
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama