Grupa Atrium nabyła Galerię Dominikańską od spółki joint venture składającej się z Otto Family i Deutsche EuroShop AG. Zarządcą centrum handlowego pozostanie ECE.
Dzięki przejęciu Galerii Dominikańskiej portfel centrów handlowych Atrium w Polsce odpowiada obecnie 50,4 proc. całej wartości rynkowej portfela dochodowego Grupy (dotychczas było to 47 proc.). Ponadto zaangażowanie Atrium na rynkach regionu, z oceną inwestycyjną na poziomie co najmniej A-, wynosi obecnie 75,1 proc., co oznacza wzrost w stosunku do 30 czerwca 2013 r., kiedy wynosiło 73,4 proc. - podaje inwestor.
- Galeria Dominikańska to bardzo dobry przykład na to, w jakie aktywa chcemy inwestować. Sfinalizowanie tej transakcji wzmacnia nasz portfel, uzupełniając go o wysokiej jakości centrum handlowe, którego powierzchnia została w całości wynajęta, doskonale zlokalizowane w jednym z największych miast naszego regionu - komentuje Rachel Lavine, dyrektor generalny Atrium.
Galeria Dominikańska to w pełni wynajęte centrum handlowe klasy A. Jej powierzchnia najmu brutto wynosi około 32,9 tys. mkw. i zajmuje trzy kondygnacje, na których znajdują się 102 lokale, siłownia wynajęta przez AM Fitness Club oraz około 1250 mkw. powierzchni biurowej.
Głównymi najemcami są supermarket Carrefour i Media Markt. Pozostałe lokale zajmuje wiele międzynarodowych i lokalnych marek detalicznych, takich jak Van Graaf, Zara, Pull & Bear, Bershka, Benetton, Douglas, Sephora, Mango, Max Mara, New Yorker i Reserved. Dodatkowo galeria oferuje wiele atrakcyjnych punktów gastronomicznych i rozrywkowych.