Jeszcze kilka miesięcy temu w ofercie deweloperskiej można było znaleźć znacznie więcej rabatów, promocyjnych cen, propozycji tzw. gratisów (np. sprzętu AGD) niż dziś. I choć zbliżające się święta powinny pobudzać do kreowania nowych promocji, na ich wysyp w tym roku nie ma co liczyć.
– W trzecim kwartale roku wyraźnie poprawiła się sprzedaż deweloperów, którzy są coraz mniej skłonni do stosowania jawnych czy ukrytych obniżek. Być może w grudniu pojawią się jakieś promocje ze Świętym Mikołajem w tle, ale raczej nie będzie ich wiele – twierdzi Jarosław Jędrzyński, analityk serwisu RynekPierwotny.com.
Dobra sytuacja
Andrzej Gutowski ze spółki Ronson również zapewnia, że dzisiejsza sytuacja na rynku nieruchomości jest znacznie lepsza niż kilka miesięcy temu.
– W najbliższym czasie ceny mieszkań raczej pójdą w górę, niż spadną. W związku z tym nie sądzę, by wielu deweloperów zdecydowało się wprowadzić promocje – przekonuje Gutowski.
Nie oznacza to, że promocje znikną zupełnie z rynku. Część spółek nie zamierza zrezygnować z tej formy wspierania sprzedaży, zwłaszcza gdy chcą się pozbyć gotowych lokali czy wyprzedać duże, a więc droższe albo znajdujące się w mniej atrakcyjnych częściach miast.