A kto to wszystko kupi

W deweloperskiej ofercie mieszkaniowej można przebierać. Ale wciąż brakuje osiedli dla seniorów.

Aktualizacja: 07.10.2015 09:01 Publikacja: 07.10.2015 08:40

Inwestycja Młody Grunwald

Inwestycja Młody Grunwald

Foto: Materiały Inwestora

Czy odbiorcami nowych mieszkań są głównie młodzi ludzie, którzy chcą się usamodzielnić? Do jakich grup nabywców kierują ofertę deweloperzy? Sondę prezentuje Kamil Niedźwiedzki, analityk portalu Dompress.pl:

Wanda Dzikowska, menedżer sprzedaży i marketingu w Atlas Estates:

- Większość naszych klientów to osoby młode, kupujące swoje pierwsze M. Ale i nieco starsze osoby z grubszym portfelem i często również z większą rodziną zmieniają miejsce zamieszkania. Wybierają większe, bardziej komfortowe lokale w budynkach o lepszym standardzie.

Niejednokrotnie wykorzystują też zamianę mieszkania, żeby przeprowadzić się w lepsze miejsce bliżej centrum lub na osiedle z dogodniejszym dojazdem.

W Polsce nadal brakuje oferty skierowanej stricte do seniorów, takiej, jaka jest powszechna na przykład w USA czy Skandynawii. Polacy nadal wyobrażają sobie jesień życia w mieszkaniu razem ze swoimi dziećmi, na których pomoc mogliby liczyć.

Takie propozycje jak specjalnie zaprojektowane osiedla czy apartamenty z rozbudowanymi usługami opieki są pieśnią przyszłości. Takie projekty będą powstawać pod warunkiem, że nasze społeczeństwo będzie się nadal bogacić.

Zuzanna Kordzi dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic:

- Naszą ofertę adresujemy do wszystkich grup odbiorców. Śledzimy trendy pojawiające się na rynku, w związku z czym w ostatnim etapie inwestycji Hubertus na warszawskim Mokotowie zaprojektowaliśmy większą liczbę mieszkań czteropokojowych.

Marcin Zaremba-Śmietański, główny analityk, członek zarządu operacyjnego w Grupie Deweloperskiej GEO:

- Nie sposób wskazać wspólnej grupy docelowej dla wszystkich inwestycji realizowanych pod szyldem Grupy Deweloperskiej Geo. Każda z nich ma inny charakter, ponieważ staramy się tworzyć ofertę na tyle zróżnicowaną, by każdy znalazł mieszkanie odpowiadające jego potrzebom i oczekiwaniom.

Na przykład we wrocławskim Malinowym Zaciszu, ze względu na kameralny charakter osiedla, spokojne, ciche otoczenie i bezpośrednie sąsiedztwo parku zaprojektowaliśmy mieszkania o większym metrażu, które cieszą się dużym zainteresowaniem rodzin z dziećmi.

Rzadko na etapie planowania inwestycji ukierunkowuje się ją wyłącznie na inwestorów. Naszym celem jest budowa dobrych i funkcjonalnych mieszkań, w których po prostu dobrze i wygodnie się mieszka. Osoby kupujące mieszkanie z przeznaczeniem na wynajem również kierują się takimi przesłankami.

Urszula Hofman, reprezentująca Grupę Inwest:

- W każdym z naszych projektów mamy mieszkanie niemalże dla każdego. Oczywiście istnieją preferencje dotyczące lokalizacji, ale w naszych inwestycjach mieszkanie znajdzie zarówno singiel, para bez dzieci, jak i rodzina z dziećmi. Oferujemy zarówno małe mieszkania, jak i lokale dwupoziomowe o powierzchni przekraczającej 100 mkw.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding:

- Nasza oferta jest skierowana do szerokiej grupy odbiorców, nie tylko singli, rodzin z dziećmi, ale także do inwestorów czy osób starszych. Niebawem zaproponujemy lokale w aparthotelu. Powstaną one w warszawskiej inwestycji Bliska Wola.

Dziś, kiedy większość osiedli jest ogrodzona i monitorowana, lokale parterowe są cenionym miejscem do zamieszkania również przez rodziny z małymi dziećmi, osoby starsze czy niepełnosprawne. Dużym zainteresowaniem tej grupy odbiorców cieszy się inwestycja Zielona Dolina w Warszawie. Dla rodzin wielodzietnych mamy także domy spełniające kryteria programu "MdM". Są dostępne na podwarszawskim osiedlu Villa Campina.

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp:

- W sprzedaży mamy prawie 20 inwestycji w pięciu miastach. Są to projekty zróżnicowane zarówno pod względem lokalizacji, jak również struktury mieszkań. W naszej ofercie są i mieszkania w centrum, idealne na inwestycję, i lokale, które można kupić z dopłatą.

Marta Jagłowska, marketing manager w firmie Marvipol:

- Mieszkania w naszej nowej warszawskiej inwestycji - Lake Park Apartments to oferta skierowana do młodych czynnych zawodowo osób, często pracujących w zagłębiu biurowym warszawskiego Mokotowa.

Są to lokale o wysokim standardzie z dużymi tarasami i ogrodami. Są odpowiednie już nie tylko dla tych, którzy poszukują swojego pierwszego lokum, ale i dla tych, którzy rozglądają się za drugim czy kolejnym mieszkaniem, za lepszym miejscem do życia, gdzie będą mogli czuć się komfortowo i korzystać z atrakcji, jakie oferuje osiedle.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska:

- Staramy się, by nasza oferta była przede wszystkim dopasowana do profilu danej dzielnicy lub nawet jej konkretnego rejonu, jak na warszawskich Bielanach, gdzie zlokalizowanych jest kilka naszych inwestycji. To właśnie tu najlepiej widać różnice pomiędzy osiedlami. Każdy z projektów w nieco inny sposób trafia w gusty klientów.

Na przykład nasza nowa inwestycja przy ulicy Żeromskiego czy Apartamenty Marymont mogą się spodobać bardziej dojrzałym klientom. Jeśli chodzi o seniorów, to w każdej inwestycji projektujemy odpowiednie wejścia do budynków czy rozkłady mieszkań na parterze.

Bezpośrednio do inwestorów i ludzi młodych adresujemy np. nowy warszawski projekt przy ulicy Pereca, gdzie stawiamy niemal wyłącznie na kompaktowe mieszkania.

Tomasz Sznajder, wiceprezes zarządu Polnord:

- Różnorodność lokalizacji, metraży i rozkładów naszych mieszkań gwarantuje, że każdy znajdzie coś dla siebie. Z myślą o singlach i rodzinach poszukujących swojego pierwszego mieszkania przygotowaliśmy lokale już od 30 mkw. czy mieszkania o powierzchni kwalifikującej się do dopłaty w programie "MdM".

W każdej inwestycji oferujemy szeroką gamę lokali o najbardziej popularnych metrażach (50-60 mkw.). Mieszkania na parterze z własnym ogródkiem są idealnym rozwiązaniem dla rodzin z dziećmi i osób starszych.

Magdalena Rurarz, dyrektor działu sprzedaży i marketingu Victoria Dom:

- Projektując inwestycję, staramy się uwzględnić potrzeby wszystkich grup wiekowych, preferencje zarówno singli jak i dużych rodzin.

Jarosław Jankowski, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa:

- Przygotowana przez nas oferta mieszkań w warszawskich projektach Stacja Kazimierz i Miasto Wola jest adresowana do zróżnicowanej grupy odbiorców. Duża skala obu inwestycji oraz ich etapowa realizacja umożliwiają nam zaplanowanie lokali o różnorodnym metrażu i układzie przestrzennym, które zaspokoją oczekiwania zarówno osób młodych poszukujących pierwszego mieszkania, rodzin, jak i seniorów zmieniających lokale na bardziej komfortowe.

Osoby młode coraz częściej decydują się na zakup większych lokali z myślą o przyszłości i ewentualnym powiększeniu rodziny. Z tego względu dużą popularnością cieszą się mieszkania o powierzchni ok. 50 mkw. Warszawska Wola to dzielnica, w której mieszkania kupują osoby zmieniające lokum, poszukujące większej przestrzeni lub lepszej komunikacji z centrum miasta.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service:

- Niedawno wystartowaliśmy z programem „Kompas Korzyści", który pozwala samodzielnie zadecydować o warunkach zakupu mieszkania. Nabywcy mogą wybrać jedną z wielu dostępnych promocji. To propozycja zarówno dla singli, młodych małżeństw, rodzin wielodzietnych, inwestorów jak i studentów.

Dzięki tej akcji oferty Wawel Service są dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego z klientów. Dynamiczny singiel oczekuje innych warunków zakupu niż rodzina z dziećmi, a jeszcze czegoś innego wymaga młody student czy osoba kupująca mieszkanie w celach inwestycyjnych.

Wojciech Stisz, reprezentujący firmę Barc Warszawa:

- Naszą ofertę kierujemy głównie do młodych ludzi i rodzin, które chcą skorzystać z dopłat w ramach programu "Mieszkanie dla młodych". W budowanej etapowo inwestycji Tarasy Dionizosa na Białołęce dostępne są głównie kompaktowe lokale.

Czy odbiorcami nowych mieszkań są głównie młodzi ludzie, którzy chcą się usamodzielnić? Do jakich grup nabywców kierują ofertę deweloperzy? Sondę prezentuje Kamil Niedźwiedzki, analityk portalu Dompress.pl:

Wanda Dzikowska, menedżer sprzedaży i marketingu w Atlas Estates:

Pozostało 97% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Nieruchomości
City Logistics Warsaw IV w nowych rękach
Nieruchomości
Branża komentuje pomysły polityków na najem krótkoterminowy
Nieruchomości
Normatyw parkingowy. Straty miasta mogą iść w grube miliony
Nieruchomości
Awantura o Booking Island
Nieruchomości
Klienci pytają: „Czy była tam woda?”