Czy odbiorcami nowych mieszkań są głównie młodzi ludzie, którzy chcą się usamodzielnić? Do jakich grup nabywców kierują ofertę deweloperzy? Sondę prezentuje Kamil Niedźwiedzki, analityk portalu Dompress.pl:
Wanda Dzikowska, menedżer sprzedaży i marketingu w Atlas Estates:
- Większość naszych klientów to osoby młode, kupujące swoje pierwsze M. Ale i nieco starsze osoby z grubszym portfelem i często również z większą rodziną zmieniają miejsce zamieszkania. Wybierają większe, bardziej komfortowe lokale w budynkach o lepszym standardzie.
Niejednokrotnie wykorzystują też zamianę mieszkania, żeby przeprowadzić się w lepsze miejsce bliżej centrum lub na osiedle z dogodniejszym dojazdem.
W Polsce nadal brakuje oferty skierowanej stricte do seniorów, takiej, jaka jest powszechna na przykład w USA czy Skandynawii. Polacy nadal wyobrażają sobie jesień życia w mieszkaniu razem ze swoimi dziećmi, na których pomoc mogliby liczyć.