Reklama

Galeria za 400 milionów złotych

Ruszyła budowa Centrum Handlowego Gemini Park Tychy.

Aktualizacja: 18.01.2016 17:01 Publikacja: 18.01.2016 16:35

Gemini Park Tychy

Gemini Park Tychy

Foto: Materiały Inwestora

To najnowsza inwestycja firmy Gemini Holding. Na 36 tys. mkw. powstanie około 130 lokali handlowych. Otwarcie obiektu zaplanowano na przełom III i IV kwartału 2017 roku. Koszt inwestycji szacowany jest na 350-400 milionów złotych.

Atutem Gemini Park Tychy chce dotrzeć z ofertą nawet do ok. 2,5 mln osób, mieszkających na Górnym Śląsku. Nowe centrum handlowe będzie bowiem zlokalizowane w sąsiedztwie krajowych i regionalnych, przy ul. Beskidzkiej łączącej Tychy m.in. z Łodzią czy Cieszynem.

- Tychy charakteryzują się jednym z najniższych współczynników nasycenia powierzchnią handlową, który wynosi ok. 375 mkw. powierzchni handlowej na 1 tys. mieszkańców. Miasto cechuje się niskim wskaźnikiem niewynajętych powierzchni handlowych, a wśród zabudowy komercyjnej nie ma pełnoformatowego obiektu handlowego. Nasza nowa inwestycja wpisuję się w lukę, jaka istnieje na regionalnym rynku mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Gemini Park Tychy będzie miało parking na 1,1 tys. pojazdów i 36 tys. mkw. powierzchni najmu, co - z już istniejącą powierzchnią handlową Tesco, Obi i Saturna - daje łącznie na tym obszarze około 60 tys. mkw. powierzchni handlowej.

W Gemini Park Tychy będzie funkcjonowało przeszło 130 lokali handlowych, gastronomicznych i punktów usługowych. Mają się w nich znaleźć lokalni przedsiębiorcy, jak i znane marki.

Reklama
Reklama

- Założenie jest takie, by budynek był obiektem łatwo dostępnym dla klientów, a jego wnętrza były pełne naturalnego, dziennego światła, w czym pomoże duża ilość przeszkleń i otwarć widokowych. Wnętrza będą nawiązywały swoim charakterem do eleganckiej, miejskiej ulicy handlowej - mówi Michał Korolczuk, architekt i project manager Gemini Holding. -Warto podkreślić fakt, że projektując budynek, starannie zaplanowaliśmy instalacje oraz dobieraliśmy materiały wykończeniowe tak, by były one przyjazne środowisku, a ich eksploatacja nie generowała wysokich kosztów utrzymania dla zarządcy i najemców obiektu - dodaje Korolczuk.

Komercjalizacją obiektu zajmuje się firma CBRE. - Do grona najemców galerii, po sklepie sieci Piotr i Paweł i firmach oferujących usługi dla centrum, dołączą operatorzy oferujący jedzenie, drogeria, sklep z odzieżą dla dzieci, multimediami oraz najemcy oferujący produkty dla domu. Trwają również negocjacje z najemcami modowymi, którzy zdecydowali się na otwarcie swoich pierwszych lokali właśnie w Gemini Park Tychy - mówi Magdalena Frątczak, Retail Director w CBRE.

Nieruchomości
Ceny mieszkań nie rosną, ale część klientów wciąż odkłada zakupy
Nieruchomości
Na rynku mieszkań bez upałów
Nieruchomości
Ile mieszkań zbudowały Społeczne Inicjatywy Mieszkaniowe?
Nieruchomości
Parcela pod dom kosztuje czasem fortunę
Nieruchomości
Betony Baumit w nowoczesnym budownictwie: trwałość i wszechstronność
Reklama
Reklama