Reklama

Ponad 500 tys. mkw. i nowe technologie w galeriach

I inwestorzy, i doradcy podkreślają, że klienci galerii są coraz bardziej wymagający.

Aktualizacja: 21.04.2017 09:26 Publikacja: 21.04.2017 09:06

Galeria Młociny – nowe centrum handlowe w Warszawie, niedawno zmieniła właściciela.

Galeria Młociny – nowe centrum handlowe w Warszawie, niedawno zmieniła właściciela.

Foto: materiały prasowe

W Polsce jest dziś ponad 13,4 mln handlowych metrów, z czego centra handlowe mają 9,5 mln mkw., a parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe oraz centra wyprzedażowe – łącznie 3,9 mln mkw. – wyliczają analitycy firmy JLL.

I mimo obaw o to, czy będzie można handlować w niedziele i jak wpłyną na biznes nowe podatki, powstają kolejne obiekty handlowe. Będą jednak oferować więcej niż sklepy, starając się zatrzymać klienta nowymi technologiami.

Przedsmak już jest

– W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku rynek wzbogacił się zaledwie o 36,8 tys. mkw., ale to tylko przedsmak tego, co nas czeka w nadchodzących miesiącach. Jeśli plany deweloperów zostaną zrealizowane w terminie, to w 2017 r. rynek handlowy może urosnąć nawet o 511 tys. mkw., w tym ok. 388 tys. mkw. w ramach centrów handlowych – wymienia Joanna Tomczyk, analityk rynku w JLL.

W I kwartale 2017 r. ukończone zostały rozbudowy takich obiektów jak Auchan Hetmańska w Białymstoku czy Galeria Wnętrz City Meble w Gdańsku. Powstały też dwa wielkopowierzchniowe magazyny handlowe – Leroy Merlin w Bełchatowie i Agata Meble w Rzeszowie.

Reklama
Reklama

– Na koniec marca 591 tys. mkw. powierzchni w ramach tylko centrów handlowych było w budowie, z czego ponad 79 proc. w głównych aglomeracjach. Łącznie w Polsce powstaje obecnie ponad 650 tys. mkw. powierzchni w ramach różnych formatów handlowych – dodaje Joanna Tomczyk.

Pomysł na klienta

I inwestorzy, i doradcy podkreślają, że klienci galerii są coraz bardziej wymagający. – Konkurencja powoduje, że modernizacja, rozbudowa, rozwój oferty handlowej, rozrywkowej i gastronomicznej czy wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych to trend, który będzie się utrzymywał w nadchodzących latach – podkreśla Anna Wysocka, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych w JLL.

Przemysław Wasiluk, zastępca dyrektora, ekspert działu zarządzania nieruchomościami w CBRE, zwraca uwagę, że przestrzeń centrów handlowych stała się ważnym ośrodkiem życia społecznego.

– Dlatego konieczne jest kreowanie doświadczeń pozazakupowych dla klientów. Głównymi celami dla implementowania nowoczesnych technologii w codziennym funkcjonowaniu galerii oraz wykorzystywania nowych mediów jest przywiązanie konsumenta do marki centrum handlowego, a w dłuższej perspektywie wypracowanie przewagi konkurencyjnej i wyróżnienie się na tle konkurencji – uważa ekspert CBRE.

Opowiada, że centra handlowe coraz chętniej decydują się na wdrażanie nowych technologii w celach marketingowych. Jednym z popularnych rozwiązań jest montowanie ekranów LED w galeriach w celu zaprezentowania aktualnej oferty.

– Tworzone są aplikacje mobilne, przedstawiające obecnie obowiązujące rabaty, oferty specjalne oraz kupony promocyjne, które mają zachęcić konsumentów do odwiedzenia konkretnego centrum handlowego – mówi Przemysław Wasiluk.

Reklama
Reklama

Standardem są też aplikacje, które na podstawie poprzednich decyzji zakupowych klienta przygotowują spersonalizowaną ofertę lub wyznaczają najkrótszą drogę do danego centrum handlowego. – Stosowanie funkcji geolokalizacji w aplikacjach pozwala na to, aby klient, który kieruje się do danego centrum, otrzymywał z aplikacji innej galerii handlowej pełen pakiet ofert i promocji, tak aby mógł świadomie podjąć decyzję o wyborze obiektu, w którym znajdzie najlepszą dla siebie ofertę – dodaje ekspert CBRE.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki: g.blaszczak@rp.pl

Nieruchomości
Za wynajem mieszkania mniej niż rok temu
Nieruchomości mieszkaniowe
Bruksela ma plan na tanie mieszkania. Kolejne regulacje zamiast usuwania barier?
Nieruchomości
Produkcyjna sinusoida mieszkaniowa. Po mocnym październiku chudy listopad
Nieruchomości
Rynek najmu schodzi z górki. Ale są mieszkania, które znikają w kilka godzin
Nieruchomości
Używane mieszkania wróciły do łask kupujących
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama