Reklamacja najlepiej z kartką

Rozmowa: Grażyna Rokicka, prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich

Aktualizacja: 27.10.2009 06:28 Publikacja: 27.10.2009 00:43

Reklamacja najlepiej z kartką

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński Kub Kuba Kamiński

[b]Rz: Czy klienci w Polsce mają problemy z reklamowaniem zakupionych towarów?[/b]

Grażyna Rokicka: I to sporo. Kiedy przychodzą złożyć reklamację, często są zbywani. Sprzedawcy mówią: „jest już za późno” albo „ja nie odpowiadam za takie wady, to pani źle użytkowała”.

[b]W jaki sposób skutecznie zgłaszać reklamację towaru?[/b]

Najlepiej pójść do sklepu z kartką papieru, na której będzie napisane: co kupiliśmy, kiedy oraz za ile, co jest nie w porządku i czego oczekujemy.

[b]Jeśli mamy problem z reklamacją, możemy zadzwonić na infolinię konsumencką. Z jakimi sprawami ludzie zgłaszają się najczęściej?[/b]

Dominują problemy przy reklamacji obuwia. Na przykład, że sprzedawca nie chce uznać rozklejonego buta albo że buty farbują od środka i źle wszyta jest podszewka. Pojawiają się też problemy z reklamacją sprzętu komputerowego, AGD, RTV, odzieży i materiałów budowlanych. Sprzedawcy do zbadania towaru powołują rzeczoznawcę, który najczęściej stwierdza, że usterka nie podlega reklamacji. Bywa bowiem stronniczy na korzyść firmy, która go zatrudniła.

[b]Czy każdy rodzaj towaru możemy zgłosić do reklamacji?[/b]

Reklamacji podlegają nawet produkty spożywcze. Jeżeli na przykład wysłałam męża, żeby kupił biały ser na sernik i tak powiedział pani w sklepie, a ona zamiast tłustego i niekwaśnego dała mu ser suchy i kwaśny, to jest podstawa do reklamacji. Tyle że w takim przypadku są krótsze terminy składania reklamacji.

[ramka][b]INFOLINIA KONSUMENCKA[/b]

Obsługuje konsumentów z całej Polski. Bezpłatny numer [b]0 800 800 008[/b] (z telefonów stacjonarnych): w dni powszednie w godz. 9.00 - 17.00[/ramka]

[b]Rz: Czy klienci w Polsce mają problemy z reklamowaniem zakupionych towarów?[/b]

Grażyna Rokicka: I to sporo. Kiedy przychodzą złożyć reklamację, często są zbywani. Sprzedawcy mówią: „jest już za późno” albo „ja nie odpowiadam za takie wady, to pani źle użytkowała”.

Pozostało 82% artykułu
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów