Reklama

Słuchanie ma przyszłość. Podcasty czeka ciekawy rok

Miniony rok w wielu branżach obfitował w bolesne ciosy. Ale dla podcastów okazał się przełomowy.

Aktualizacja: 03.01.2021 21:26 Publikacja: 03.01.2021 21:00

Słuchanie ma przyszłość. Podcasty czeka ciekawy rok

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak now Piotr Nowak

– Po latach czekania na czas podcastów mogę z całą pewnością przyznać, że to był właśnie ten rok. O ile wcześniej przedzierały się one do zbiorowej świadomości nieśmiało, o tyle teraz rozgościły się na salonach – tłumaczy Karol Stryja, prezes firmy produkującej podcasty Podcast Makers.

W USA liczba słuchaczy podcastów, którzy korzystają z tej formy rozrywki przynajmniej raz w miesiącu, urosła do 37,5 proc. W Polsce widać to zjawisko na konkretnych przykładach, jak choćby tworzonego przez Marcina Myszkę programu „Kryminatorium". – Polacy najczęściej słuchają podcastów na Spotify, więc statystyki z tego serwisu wydają się najbardziej miarodajne. Każdego dnia średnio do grona obserwatorów „Kryminatorium" na Spotify dołącza ponad 200 nowych osób. Każdy dzień publikacji zapewnia rekordową słuchalność i ten trend utrzymuje się już od wielu miesięcy – wyjaśnia nam Myszka.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama