Reklama

Słuchanie ma przyszłość. Podcasty czeka ciekawy rok

Miniony rok w wielu branżach obfitował w bolesne ciosy. Ale dla podcastów okazał się przełomowy.

Aktualizacja: 03.01.2021 21:26 Publikacja: 03.01.2021 21:00

Słuchanie ma przyszłość. Podcasty czeka ciekawy rok

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak now Piotr Nowak

– Po latach czekania na czas podcastów mogę z całą pewnością przyznać, że to był właśnie ten rok. O ile wcześniej przedzierały się one do zbiorowej świadomości nieśmiało, o tyle teraz rozgościły się na salonach – tłumaczy Karol Stryja, prezes firmy produkującej podcasty Podcast Makers.

W USA liczba słuchaczy podcastów, którzy korzystają z tej formy rozrywki przynajmniej raz w miesiącu, urosła do 37,5 proc. W Polsce widać to zjawisko na konkretnych przykładach, jak choćby tworzonego przez Marcina Myszkę programu „Kryminatorium". – Polacy najczęściej słuchają podcastów na Spotify, więc statystyki z tego serwisu wydają się najbardziej miarodajne. Każdego dnia średnio do grona obserwatorów „Kryminatorium" na Spotify dołącza ponad 200 nowych osób. Każdy dzień publikacji zapewnia rekordową słuchalność i ten trend utrzymuje się już od wielu miesięcy – wyjaśnia nam Myszka.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama