Reklama

Agito przechodzi do eMAG

Jeden z najbardziej znanych polskich e-sklepów trafi do eMAG, regionalnego potentata, działającego w Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech

Publikacja: 08.01.2015 10:07

Agito przechodzi do eMAG

Foto: Fotorzepa, Miachał Walczak miachał WALCZAK

Zarówno Agito jak i eMAG należą do grupy Naspers, koncernu z RPA który jest także właścicielem choćby serwisu Allegro. Firma podała, że zamierza dokonać strategicznych zmian w swoim portfolio czego wynikiem jest transfer udziałów sklepu internetowego Agito do eMAG, e-sklepu działającego od kilkunastu lat w Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech. Naspers pod koniec grudnia 2014 wysłał stosowne powiadomienie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Bliska współpraca z eMAG oznacza dla nas transfer unikalnej wiedzy, tak potrzebnej dla przyspieszenia rozwoju Agito. Pozyskanie tak silnego regionalnego partnera to też wyraz uznania dla wysiłków zespołu i tempa rozwoju Agito w ciągu ostatnich kilku lat – mówi Szymon Bujalski, dyrektor zarządzający Agito.

Transfer udziałów Agito do eMAG nastąpi po otrzymaniu zgody ze strony UOKIK.

- Połączenie sił z regionalnym liderem jakim jest eMAG przyniesie duże korzyści naszym klientom i zaowocuje lepszym poziomem usług oraz bardziej atrakcyjną ofertą – zarówno pod względem oferowanych cen, jak i dostępnych produktów. Ponad 13 lat doświadczenia biznesowego eMAG zdobytego w wielu krajach regionu wzmocni pozycję Agito na polskim rynku ecommerce – dodaje Szymon Bujalski.

Agito działa od 2002 roku jako jeden z pierwszych sklepów internetowych w Polsce. Oferuje 150 tys. produktów w 12 kategoriach. Od czerwca 2012 Agito jest częścią grupy Naspers.

Reklama
Reklama

eMAG z kolei został założony 13 lat temu. Obecnie firma działa Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech. To największy internetowy sklep w regionie, oferuje ponad 250 tys. produktów od ponad tysiąca różnych marek. Od 2012 roku Naspers posiada 75 proc. udziałów w eMAG, a pozostałe 25 proc. należy do jej założyciela Juliana Stanciu, który jest jednocześnie prezesem firmy.

Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Media
Polscy kibice przekonują się do platform streamingowych
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama