Reklama
Rozwiń

Facebook chce współpracować z rosyjskim koncernem internetowym Yandex

Facebook chciałby współpracować z rosyjskim koncernem internetowym Yandex.

Aktualizacja: 06.06.2016 18:59 Publikacja: 06.06.2016 18:48

Facebook chce współpracować z rosyjskim koncernem internetowym Yandex

Foto: Bloomberg

Rosyjska gazeta "Wiedomosti" pisze, że amerykański koncern rozważa współpracę, dzięki której mógłby bezpośrednio na rosyjskich stronach internetowych oferować różne usługi, na przykład zamawianie taksówek (Yandex.Taxi), zakupy (Yandex.Market) czy też rezerwację przelotów międzynarodowych lub biletów na imprezy kulturalno-artystyczne on-line (Yandex.Afisha), a także dostęp do serwisu muzycznego (Yandex.Music).

Yandex oferuje już takie usługi w Rosji, a dzięki platformie Facebooka mógłby je oferować na całym świecie.

Obie firmy negocjują obecnie sposób wymiany danych użytkowników do celów reklamowych - piszą "Wiedomosti", powołując się na anonimowe źródło.

- Jeśli dojdzie do porozumienia to Yandex uzyska dostęp do potężnej bazy danych klientów Facebooka oraz informacji o ich wyszukiwaniach oraz dane o zainteresowaniach, a także szereg informacji o charakterze osobistym - pisze portal .rt.com.

Rzeczniczka Yandex nie chciała potwierdzić informacji o rozmowach. Podkreśliła jednak, że jej firma jest zawsze "otwarta na współpracę" z innymi firmami.

Reklama
Reklama

Facebookowi zależy na większym zasięgu geograficznym, a rosyjskiemu koncernowi na rozwoju internetu mobilnego. W tej dziedzinie przegrywa wciąż jeszcze z  Google.

Facebook ma według danych agencji TNS 12,6 mln użytkowników w Rosji. Natomiast wyszukiwarka internetowa Yandex może się pochwalić 20,4 milionem użytkowników.

Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama