Reklama
Rozwiń

Google, Apple i Microsoft najcenniejszymi markami

Do pierwszej dziesiątki najcenniejszych marek świata zdominowanej przez firmy technologiczne awansowały Facebook i Amazon.

Aktualizacja: 08.06.2016 15:38 Publikacja: 08.06.2016 14:37

Marka Google zwiększyła swoją wartość o 32 proc. do poziomu 229 mld dol.

Marka Google zwiększyła swoją wartość o 32 proc. do poziomu 229 mld dol.

Foto: Bloomberg

W tegorocznej edycji rankingu grupy komunikacyjnej WPP i MillwardBrown prowadzi Google. - Marka Google zwiększyła swoją wartość o 32 proc. do poziomu 229 mld dol., a tymczasem ubiegłoroczny lider, czyli Apple, spadł na drugie miejsce, notując stratę wartości o 8 proc., do poziomu 228 mld dol. – podali autorzy raportu.

Na kolejnych miejscach uplasowały się: Microsoft, AT&T, Facebook, Visa, Amazon, Amazon, Verizon, McDonald's i IBM, przy czym Facebook (którego marka jest wyceniona na 102,6 mld dol.) i Amazon (100 mln dol.) op raz pierwszy trafiły do pierwszej dziesiątki zestawienia. Oprócz IBM i Apple wszystkie spółki z czołówki odnotowały wzrost wartości marek. Łączna wartość marek, które zaklasyfikowały się do pierwszej setki rankingu BrandZ wzrosła o 3 proc. w ujęciu rok do roku, osiągając wartość 3,4 bln dol. Gros zwycięskich marek z samej czołówki rankingu to te należące do koncernów technologicznych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji