Reklama

Cyfrowy Polsat przeciwko nowym rozwiązaniom abonamentowym

W oficjalnym oświadczeniu platforma ocenia pomysł nałożenia na operatorów płatnej telewizji obowiązku pobierania od abonentów zaświadczeń o płaceniu abonamentu jako „niezgodny z zasadą konstytucyjnej równości obywateli wobec prawa”. Uwagi ma też stowarzyszenie Mediakom.

Publikacja: 09.03.2017 16:13

Cyfrowy Polsat przeciwko nowym rozwiązaniom abonamentowym

Foto: 123rf.com

W projekcie nowelizacji ustawy abonamentowej resort kultury zapisał nowy obowiązek dla operatorów płatnej telewizji. By poprawić ściągalność abonamentu, proponuje nałożyć na sieci kablowe, platformy satelitarne i operatorów IPTV obowiązek pobierania od nowych abonentów zaświadczeń o zarejestrowaniu odbiorników telewizyjnych w Poczcie Polskiej, która ściąga opłaty abonamentowe. Branża przyjęła pomysł niechętnie i uznała te przepisy za wątpliwe prawnie. – Wolelibyśmy, żeby takie przepisy nie weszły w życie, bo chcemy żyć w zgodzie z abonentami, a część z nich może przecież nie chcieć, by ich dane były przekazywane dalej – mówił „Rz" Jerzy Straszewski, prezes Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, zrzeszającej rozdrobniony rynek sieci kablowych w Polsce. Miał też wątpliwości, co do tego, że zgodnie z nowymi przepisami operator płatnej telewizji nie miałby obowiązku informowania abonenta o tym, że przekazuje dane Poczcie. -Wydaje się to nieeleganckie, a być może i niezgodne z konstytucją – mówił Straszewski.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Reklama
Reklama