Projekt ma być elementem strategii, wyjścia TP SA poza rynek telekomunikacyjny podlegający regulacjom Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Do 2010 roku spoza rynku regulowanego ma pochodzić ponad połowa przychodów TP SA.
Od dłuższego czasu TP SA ma w swojej ofercie telewizję oferowaną za pośrednictwem łączy internetowych i pozyskała około 50 tysięcy klientów tej usługi. Teraz grupa chce też oferować telewizję za pośrednictwem satelity. Od połowy sierpnia zacznie sprzedawać własne dekodery.
- Nasza platforma satelitarna została zbudowana za względu na trudności techniczne z IP TV (telewizja przez internet) - mówi dyrektor do spraw komunikacji korporacyjnej TP SA Dominique Lesage.
Orange Sport znajdzie się w internetowej i satelitarnej ofercie TP SA oraz na platformie satelitarnej Cyfry+.
Przedstawiciele TP SA nie podają jaki jest koszt projektu, obejmujący między innymi stworzenie własnego studia, wierzą jednak, że kanał przyciągnie nowych widzów do zakupu oferty telewizyjnej operatora. Kanał ma być w ofercie TP SA dodatkowo płatny i kosztować 14 złotych miesięcznie.