Reklama
Rozwiń

Ostro hamuje sprzedaż tabletów w naszym regionie

W I kwartale w Europie Środkowej i Wschodniej sprzedało się aż o jedną piątą tabletów mniej niż rok wcześniej. – Formuła tabletu jest wygodna, ale nie jest niezastępowana – komentują analitycy.

Publikacja: 24.05.2015 22:00

W I kwartale w Europie Środkowej i Wschodniej sprzedało się aż o jedną piątą tabletów mniej niż rok

W I kwartale w Europie Środkowej i Wschodniej sprzedało się aż o jedną piątą tabletów mniej niż rok wcześniej.

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek Dominik Pisarek

Producentom tabletów udało się sprzedać w naszym regionie niecałe 2,8 mln tych urządzeń, czyli aż o 20 proc. mniej niż rok wcześniej.

Na niewesołą sytuację na tabletowym rynku w tej części Europy miały wpływ nie tylko trendy konsumenckie, ale też kwestie polityczno-gospodarcze. – Kluczowymi czynnikami były negatywna sytuacja gospodarcza w Rosji i na Ukrainie oraz silny dolar amerykański powodujący przecenę lokalnych walut na obu tych rynkach – podkreślają analitycy IDC, którzy podsumowali tabletowy rynek w I kwartale.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama