Ostro hamuje sprzedaż tabletów w naszym regionie

W I kwartale w Europie Środkowej i Wschodniej sprzedało się aż o jedną piątą tabletów mniej niż rok wcześniej. – Formuła tabletu jest wygodna, ale nie jest niezastępowana – komentują analitycy.

Publikacja: 24.05.2015 22:00

W I kwartale w Europie Środkowej i Wschodniej sprzedało się aż o jedną piątą tabletów mniej niż rok

W I kwartale w Europie Środkowej i Wschodniej sprzedało się aż o jedną piątą tabletów mniej niż rok wcześniej.

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek Dominik Pisarek

Producentom tabletów udało się sprzedać w naszym regionie niecałe 2,8 mln tych urządzeń, czyli aż o 20 proc. mniej niż rok wcześniej.

Na niewesołą sytuację na tabletowym rynku w tej części Europy miały wpływ nie tylko trendy konsumenckie, ale też kwestie polityczno-gospodarcze. – Kluczowymi czynnikami były negatywna sytuacja gospodarcza w Rosji i na Ukrainie oraz silny dolar amerykański powodujący przecenę lokalnych walut na obu tych rynkach – podkreślają analitycy IDC, którzy podsumowali tabletowy rynek w I kwartale.

Pozostało 81% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie