Z raportu Bloomberga wynika, ze Snapchat przegonił już w liczbie dziennych użytkowników Twittera, którego używa niespełna 140 mln osób.

Twitterowi dojście do takiej liczby użytkowników zajęło 10 lat, a Snapchatowi zaledwie cztery. Z raportu Bloomberga wynika, że jeszcze w grudniu zeszłego roku Snapchat miał dziennie 110 mln użytkowników, ale w ostatnich 6 miesiącach ich ilość gwałtownie się zwiększyła. Autorzy raportu uważają, że jest to związane z nowymi funkcjonalnościami aplikacji, np. tzw. face swap (zamiana twarzy), zabawne filtry, które dodają np. psie uszy fotografowanej osobie czy filtry dodające kolorowe naklejki na przesyłane zdjęcia.

Twitter, jedna z największych platform społecznościowych i rywal Facebooka, stoi w miejscu. Miesięcznie ma zaledwie 310 mln użytkowników.

Snapchat działa zaledwie od pięciu lat i dostępny jest wyłącznie na smartfonach – nie ma nawet aplikacji na tablety. Mimo to jest bardziej popularny niż Twitter, zwłaszcza wśród młodych i bardzo młodych użytkowników, którzy chętnie dzielą się zdjęciami z codziennego życia.