Reklama
Rozwiń
Reklama

Wirtualna Polska dała funduszom zarobić

Innova Capital i MCI sprzedały akcje Wirtualnej Polski za prawie 390 mln zł. Analitycy spodziewają się teraz w spółce nowych zagranicznych inwestorów. Ale decydujący głos będą mieć założyciele grupy.

Aktualizacja: 01.12.2016 20:38 Publikacja: 01.12.2016 20:12

Wirtualna Polska dała funduszom zarobić

Foto: materiały prasowe

Choć udziały sprzedał największy dotychczas właściciel WPH – European Media Holding (miał 37,9 proc. udziału w kapitale spółki oraz 23,85 proc. głosów na jej walnym zgromadzeniu akcjonariuszy) należący do funduszy Innova Capital i do MCI, zdaniem analityków nie wpłynie to na sytuację biznesową w jednej z największych platform internetowych w Polsce.

– Kontrolny pakiet zachowają założyciele, dlatego nie należy się spodziewać zmiany strategii spółki – ocenia Konrad Księżopolski, dyrektor działu analiz giełdowych w Haitong Banku. Jak podano, członkowie zarządu WPH i jej obecnie najwięksi udziałowcy, Jacek Świderski, Michał Brański i Krzysztof Sierota, zgodnie z zapowiedzią zwiększyli zaangażowanie w spółce do poziomu 55 proc. głosów na walnym zgromadzeniu, przejmując od EMH uprzywilejowane akcje serii A. – Pozostałe akcje zostały sprzedane instytucjonalnym inwestorom publicznym w zakończonym dzisiaj procesie budowy przyśpieszonej księgi popytu – podano w czwartek. Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita", transakcja trwała tylko kilka godzin. Kupujących było więcej niż jeden, analitycy spodziewają się, że oprócz polskich funduszy w spółkę mogły zainwestować podmioty z zagranicy.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama