Onet.pl zamieścił wczoraj tekst o radykalnym ograniczeniu podczas kampanii wyborczej materiałów o działalności premiera Morawieckiego.

Jak pisał Onet, materiały dotyczące kampanijnych działań Morawieckiego zostały wycięte z „Wiadomości”, „Teleexpressu” oraz „Panoramy” - osobiście przez prezesa TVP Jacka Kurskiego.

Jak pisał w Onecie Andrzej Stankiewicz, była to świadoma gra prezesa TVP, który ma nawet namawiać Jarosława Kaczyńskiego do usunięcia Morawieckiego ze stanowiska premiera.

Kurski argumentuje, że po pierwsze Morawieckiemu brakuje charyzmy i wiarygodności u wyborców PiS, a po drugie - że jego pozycję podkopała afera z zakupem działki we Wrocławiu od Kościoła po okazyjnej cenie.

Wirtualne Media, które wystosowały do TVP pytanie o reakcję na tekst Onetu, nie doczekały się odpowiedzi.

Dopiero dziś rano TVP opublikowała jedynie oświadczenie na swojej stronie:

"W związku z tekstem „TVP na wojnie z premierem” zamieszczonym w dniu 3.06.2019 r. na łamach portalu internetowego Onet.pl, Telewizja Polska oświadcza, że Redakcje programów informacyjnych Telewizji Polskiej podejmują decyzje programowe rzetelnie i samodzielnie, nie dyskryminując żadnego z istotnych ośrodków życia publicznego w kraju".